• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071210025
  • خبرنگار : 50175

استاندار اعلام کرد

ظرفیت تولید ۵۰ هزارتن گوشت قرمز در لرستان وجود دارد

ظرفیت تولید ۵۰ هزارتن گوشت قرمز در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: در استان ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن گوشت قرمز در سال وجود دارد.

ابوطالب شفقت دوازدهم مهرماه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدات دامی استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار تن در سال گوشت قرمز در استان تولید می شود که با برنامه ریزی مناسب می توان این عدد را به ۵۰ هزار تن رساند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مقدار از تولید حمایت های لازم در سطح دستگاه های ذیربط استان انجام می شود اما نیاز است که علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش پای کار بیایند.

استاندار تاکید کرد: نیازهای زیرساختی از جمله آب و هوای مناسب و بستر تولید علوفه و همچنین شهرک های دامی در استان موجود و برای سرمایه گذاری آماده هستند.

شفقت به بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدات دامی اشاره کرد و گفت: نقدینگی یکی از مهم‌ترین انتظارات فعالان این بخش است که تلاش می‌کنیم با بهره گیری از منابع تبصره ۱۸ حمایت کنیم.

وی به کمبود کارگر در این واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: افراد جویای کار و علاقمند به کار در واحدهای تولیدات دامی می‌توانند با مراجعه به سازمان جهادکشاورزی برای اشتغال در این بخش پیگیری کنند.

استاندار به برگزاری جلسه با معاونین وزیر جهادکشاورزی در هفته‌های آتی اشاره کرد و گفت: برای تامین نهاده بخش تولیدات دامی به عنوان یکی از مطالبات فعالان این بخش به زودی همراه با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با معاونین ذیربط در وزارت جلسه خواهیم داشت.

گفتنی است، در این برنامه یک روزه استاندار لرستان همراه با معاون هماهنگی امور اقتصادی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از واحدهای مرغ تخمگذار که تا دو ماه دیگر افتتاح خواهد شد، شهرک دام چگنی و گاوداری تحت مدیریت اوقاف، واحد پرورش گوساله گوشتی و واحد بسته‌بندی گوشت به عنوان یکی از واحدهای منحصر به فرد بسته‌بندی در غرب کشور بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha