• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403071209953
  • خبرنگار : 71038

اهمیت اولین نشست مشترک وزیران خارجه ایران و شورای همکاری خلیج فارس از نگاه یک دیپلمات‌

اهمیت اولین نشست مشترک وزیران خارجه ایران و شورای همکاری خلیج فارس از نگاه یک دیپلمات‌

مدیر کل پیشین خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت نشست مشترک وزیران امور خارجه ایران و شورای همکاری خلیج فارس در قطر گفت: نشست امروز وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با همتای ایرانی حاصل یک نقشه راه دیپلماتیک و تحول در رویکرد این شورا به ایران است.

به گزارش ایسنا، محمد فرازمند در مطلبی در صفحه توییتر خود در ارتباط با این نشست نوشت: « نشست امروز ‎ آقای عراقچی با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در دوحه یک رویداد قابل توجه و نادر در ۴۵ سال گذشته است.»

وی با بیان این که از زمان تاسیس این شورا در سال 1980 موانع متعددی این ارتباط ضروری را به تعویق انداخته بود. برای آرامش و توسعه منطقه این جلسات باید بشکل منظم تداوم یابد،گفت: هفته قبل نیز دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک با آقای عراقچی دیدار کرده بود. این دیدار و ملاقات وزیر خارجه عربستان با پزشکیان در دوحه نشان می‌دهد نشست امروز وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با همتای ایرانی حاصل یک نقشه راه دیپلماتیک و تحول در رویکرد این شورا به ایران است.

براساس این گزارش وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در روز پنچ شنبه در نشستی در دوحه قطر ، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و گفتگو قرار داده و بر همگرایی و همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر در زمینه‌های مختلف تاکید کردند .

به گزارش ایسنا، در این نشست که به ریاست شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برگزار شد، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با بررسی تحولات منطقه، بر ادامه گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه در جهت تقویت روابط فیمابین و یافتن راه های همکاری در جهت رشد و شکوفایی منطقه تأکید نمودند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از برگزاری این نشست، بر اهتمام دائمی کشورمان به همسایگان و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و حرکت در جهت ایجاد منطقه قوی با مشارکت همه کشورهای منطقه تأکید کرد .

وزیر خارجه کشورمان توسعه و پیشرفت منطقه را در گرو ثبات و امنیت آن دانست و ابراز امیدواری نمود با همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه، امنیت و توسعه منطقه تامین شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha