• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403071209932
  • خبرنگار : 50136

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو خبر داد

فعالیت ۱۴۰ واحد تولیدی - صنعتی در منطقه آزاد ماکو

فعالیت ۱۴۰ واحد تولیدی - صنعتی در منطقه آزاد ماکو

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از فعالیت ۱۴۰ واحد تولیدی، صنعتی در منطقه آزاد ماکو خبر داد. 

حسین گروسی ۱۲ مهر ماه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، با اشاره به صادرات موفق کالا به کشورهای مختلف از منطقه آزاد ماکو، افزود: سالانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار انواع کالا از منطقه آزاد ماکو صادر می‌شود. 

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی در منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: معادن، تولید پوشاک، لجستیک، سردخانه بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد را به خود اختصاص داده است. 

گروسی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو مختص یک منطقه نیست بلکه فرصتی برای کشور و اثرگذار در اقتصاد ملی است، گفت: متاسفانه منطقه آزاد ماکو از زیرساختهای لازم ریلی، هوایی و جاده‌ای به شکل استاندارد و مطلوب برخوردار نیست. 

وی با بیان اینکه ماکو جوانترین منطقه آزاد کشور است، افزود: یکی از بزرگترین مشکلات این منطقه، عدم رعایت قوانین و پروتکلهای مختص مناطق آزاد است. 

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ۴۰۰ هکتار مساحت فرودگاه ماکو است، گفت: امسال برای برخی ملزومات فرودگاهی از جمله روشنایی باند ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان برای کمربندی و جاده لجستیک منطقه آزاد ماکو هزینه شده است. 

گروسی با اشاره به اهمیت ایجاد دهکده لجستیک در منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: ایجاد دهکده لجستیک در  منطقه آزاد ماکو نقش مهم و تاثیرگذاری در غنای اقتصادی منطقه خواهد داشت. 

وی با اشاره به ظرفیت همجواری منطقه آزاد ماکو با کشورهای همسایه و اهمیت توجه به رونق گردشگری در این منطقه گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری بهمن ماه امسال هتل ۴ و ۵ ستاره در منطقه آزاد ماکو افتتاح می‌شود همچنین بدنبال ایجاد ظرفیت بوم گردی در منطقه آزاد ماکو هستیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha