• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071209804
  • خبرنگار : 50187

استاندار کرمان:

جشنواره ملی نان گام مهمی در ترویج فرهنگ مصرف نان است

جشنواره ملی نان گام مهمی در ترویج فرهنگ مصرف نان است

ایسنا/کرمان دومین جشنواره ملی نان، ۲۴ تا ۲۷ مهرماه جاری با حضور استان‌های سراسر کشور در محل بوستان مادر کرمان برگزار می‌شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان امروز ۱۲ مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری دومین جشنواره ملی نان گفت: نان قوت غالب ایرانیان است و حجم مصرف آن نسبت به سایر کشورها نیز بسیار بالاست.

وی ادامه داد: فرآیند کاشت، برداشت، تولید آرد، افزودنی‌ها و سبوس تا پخت و مصرف نان یک بحث مفصل است که همه این مراحل نیاز به آموزش دارد و جهاد کشاورزی باید بخشی از آموزش‌های لازم را در این زمینه ارائه دهد.

استاندار کرمان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز می‌تواند در آموزش مردم برای معرفی نان برتر نقش مؤثری ایفا کند و از تولید نان تا مصرف و نگهداری آن را آموزش دهند.

فداکار افزود: آموزش به مردم در شناخت نان‌های مفید و سالم، می‌تواند به تغییر ذائقه و علاقه نسبت به نان کمک کند و بازار و شیوه پخت را هدایت نماید.

استاندار کرمان با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره ملی نان، گفت: فعالان مرتبط با نان و غذا باید در این جشنواره همکاری کنند.

وی هم‌چنین بر لزوم احترام به نان و ترویج فرهنگ مصرف آن تأکید کرد و گفت: از طریق مدارس باید فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم ارائه شود.

استاندار کرمان پیشنهاد داد که کارگاه‌های علمی مرتبط با نان برگزار شود و کارشناسان در این زمینه صحبت کنند.

فداکار از لزوم تقویت و معرفی نانوایان فعال سخن گفت و افزود: معرفی نانوایان برتر می‌تواند به ارتقاء کیفیت نان کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت این جشنواره برای کل کشور گفت: هماهنگی‌های لازم برای دعوت از نمایندگانی از تمام استان‌ها صورت گرفته است.

فداکار به هماهنگی با وزارت خارجه برای دعوت از سازمان‌های جهانی اشاره کرد و پیشنهاد داد که از ظرفیت‌های سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) که نمایندگی فعالی در ایران دارد، استفاده شود.

استاندار کرمان افزود: این سازمان با ۸۰ سال سابقه در زمینه تغذیه و گندم، می‌تواند به ثبت این رویداد در تقویم‌های جهانی کمک کند.

مشارکت ۳۰ استان و معرفی ۲۰۰ مدل نان در جشنواره ملی نان

هم‌چنین محسن تویسرکانی شهردار کرمان در این نشست اعلام کرد: جشنواره نان در سال گذشته با بازخورد بسیار خوبی مواجه و بیش از ۹۰ درصد رضایتمندی از آن گزارش شده است.

‌وی از شرکت قطعی ۳۰ استان در این جشنواره خبر داد و گفت: هدف اصلی این رویداد معرفی ۲۰۰ نمونه  و مدل از نان‌های مختلف است و همچنین در این جشنواره به موضوعاتی مانند نان‌های آئینی، هیزمی، صنعتی و نان و درمان پرداخته خواهد شد.

تویسرکانی با بیان اینکه برای این جشنواره ۲۰۰ غرفه آماده شده؛ بر لزوم همکاری و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های دولتی در زمینه اسکان و سایر موارد مرتبط با جشنواره تأکید کرد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: ایجاد جایگاه حضور مقامات کشوری و حتی مقامات خارجی در این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توانیم از این فرصت برای معرفی فرهنگ استان به سایر کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha