• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403071209795
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تشریح کرد:

افزایش ۴.۳ درصدی ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در شش ماه اول ۱۴۰۳

افزایش ۴.۳ درصدی ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در شش ماه اول ۱۴۰۳

ایسنا/اردبیل رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش ۴.۳ درصدی ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در شش ماه اول ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر سعید مهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث اردبیل امروز ۱۲ مهر در جمع اصحاب رسانه گفت: تعداد ۴۴ هزار و ۲۴۶ ماموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در شش ماه اول ۱۴۰۳ انجام یافته که نسبت به مشابه سال گذشته با انجام ۴۲ هزار و ۴۲۱ماموریت، شاهد رشد ۴.۳ درصدی در ماموریت های اورژانس ۱۱۵ استان بوده ایم.

وی اظهار کرد: از مجموع ماموریتهای انجام یافته در شش ماه اول سالجاری ۸ هزار و ۵۳۴ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۵۷۳۴  ماموریت ترافیکی و ۳۰ هزار و ۱۶۷ماموریت، مربوط به بیماری ها بوده است.

دکتر مهری در ادامه با اشاره به تعداد ۱۲۸هزار و ۶۴ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گفت: متاسفانه در شش ماه اول، ۱۶ هزار و ۷۵۶ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده است که  این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث اردبیل با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم می باشد، خاطر نشان کرد: متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت ها به خطر می افتد.

دکتر مهری افزود: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل از هم استانی های عزیز خواهشمندیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ ، نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاریهای لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بعضا در گوشی های موبایل در هنگام تماس به جای وصل شدن به ۱۱۵ به ندای امداد هلال احمر (۱۱۲) وصل می شود، گفت: هم استانی های عزیزی که با این مشکل مواجه هستند می‌توانند اول عدد ۱۱۵ را در کیبورد گوشی نوشته سپس با فشردن دکمه صفر و تبدیل به علامت بعلاوه به صورت +۱۱۵ دکمه تماس را زده و به اورژانس۱۱۵ وصل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha