• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071209763
  • خبرنگار : 50187

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

جوانان ما به تفکر دفاع مقدس و فرهنگ حاج قاسم نیاز دارند

جوانان ما به تفکر دفاع مقدس و فرهنگ حاج قاسم نیاز دارند

ایسنا/کرمان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز جامعه و جوانان ما به تفکر دفاع مقدس و فرهنگ حاج قاسم، سیدحسن نصرالله و شهیدان و آشنایی با مکتب شهیدان نیاز دارند.

سردار ابراهیم جباری امروز ۱۲ مهرماه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سیدحمیدرضا هاشمی(فرمانده اطلاعات سپاه سلمان) در کرمان اظهار کرد: مسیر شهدا مسیر سرخ حسینی است و با توجه به گفته‌ها درباره بینش، معرفت، بصیرت و ویژگی‌های اخلاقی شهید سیدحمیدرضا هاشمی، می‌بینیم جرعه‌ای از عنایت علوی و فاطمی به این شهید رسیده بود که این روحیات والا، شجاعت و توانمندی را داشت.

وی با اشاره به زحمات طولانی شهید هاشمی در اطلاعات سپاه و سیستان و بلوچستان افزود: این شهید ارادت خاصی نسبت به مقام معظم رهبری داشت و همواره می‌گفت صدها رزمنده مثل ما شهید بشود اما خمی به ابروی رهبری نیاید و این نگاه عارفانه، عاشقانه و خالصانه خیلی عجیب است.

جباری با اشاره به دیدگاه شهیدسیدحسن نصرالله درباره مقام معظم رهبری و تبعیت از ایشان بیان کرد: اگر در طول تاریخ انقلاب به فرمایشات آسمانی امامین انقلاب عمل می کردیم خیلی جلو بودیم. مشکلات ما کم، اقتدار ما بیشتر بود و مشکلات اقتصادی نداشتیم و مردم در آسایش و رفاه بیشتر زندگی می‌کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما به امور دیگر مشغول شدیم و وظایف سنگین و خطیری که به عهده ما بود، به درستی انجام ندادیم؛ گفت: مقام معظم رهبری وظایف رهبریشان را به احسن وجه انجام داده‌اند و ما بدهکار ایشان هستیم به جز خانواده شهدا که عزیزانشان را تقدیم و در این مسیر ایستادند و مجاهدت کردند و از عزت اسلام، انقلاب و ولایت دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدا مظلوم بودند و مقتدر و در وسط میدان حضور داشتند؛ در ادامه بیان کرد: بدهکار اسلام، اهل بیت، امامین انقلاب و خانواده شهدا هستیم و باید با ثبات قدم، وحدت و همدلی در وسط میدان ارزش‌ها؛ کار، تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی داشته باشیم و تکلیف ما این است.

قدر شهدای مدافع حرم را نمی‌دانیم

جباری با تاکید بر اینکه باید برای تربیت جوانان وقت بگذاریم، تصریح کرد: جوانان ما در دفاع مقدس و جبهه مقاومت سال‌ها ایستادگی و دفاع کردند و عزیزان ما با هدایت شهید حاج قاسم سلیمانی رفتند چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر از ایران از عزت اسلام، انقلاب و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و اژدهای هفت سر(داعش) را منکوب کردند تا حکومت شام و عراق تشکیل نشود و گرفتار نشویم.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه هنوز قدر شهدای دفاع از حرم را نمی‌دانیم، گفت: شهدای امنیت مانند شهیدسیدحمیدرضا هاشمی در مظلومیت و غربت، دور از خانواده در مرزها با دشمنان اسلام و عوامل اجنبی که چشم به آب و خاک ما داشتند، ایستادند و مقاومت کردند.

وی افزود: این عزیزان صحنه‌های بی بدیلی از تلاش و مجاهدت خلق کردند که نباید پنهان بماند و باید در قالب و اشکال گوناگون و برنامه‌های مختلف اینها را بیان و تفسیر کنیم.

جباری با گلایه از اینکه برای فرهنگ دفاع مقدس کار نمی‌شود، افزود: امروز جامعه و جوانان ما به این تفکر و فرهنگ حاج قاسم، سیدحسن و شهیدان و آشنایی با مکتب شهیدان نیاز دارند زیرا در جنگ شناختی قرار داریم که باورهای جوانان و اعتقادات آنها را آماج حملات سخت و سنگین قرار داده و آنها را از ارزش‌ها دور می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر این فرهنگ و اندیشه ناب را به نسل جوان منتقل نکنیم، در حق شهیدان جفا کردیم، در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تربیت حافظ قرآن اشاره کرد و گفت: اگر جامعه با قرآن مانوس شود، دشمن نمی‌تواند در عزم و اراده او تاثیر بگذارد و اگر در کشور دو میلیون حافظ قرآن کریم تربیت کرده بودیم، نورانیت این افراد مدرسه، دانشگاه و جامعه را متحول می‌کرد.

انتقاد از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در تربیت حافظ قرآن بیان کرد: چه زمانی باید به فرمایشات رهبری گوش کنیم؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کرمان استان مقاومت و مجاهدت است، تصریح کرد: پیروزی‌های ۴۵ سال عمر انقلاب در عرصه‌های مختلف جز با ایمان، اخلاص صداقت و روح قرآنی جوانان ما در دفاع مقدس به دست نمی‌آمد و رمز ماندگاری و پیروزی ما صداقت و اخلاص در عمل است.

جباری با اشاره به به اینکه این ویژگی‌ها در وجود شهید هاشمی موج می‌زد و باید از او درس بگیریم، در پایان با اشاره به تبعیت شهید سلیمانی از ولایت گفت: حاج قاسم شرط ضروری همه موفقیت‌ها را ولی فقیه می‌دانست.

به گزارش ایسنا، سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی اهل کرمان و از سال ۹۳ به عنوان فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان خدمت کرد که هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ در اغتشاشات زاهدان توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha