• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071209743
  • خبرنگار : 50047

نماینده بجنورد:

وفاق ملی توسط تمام ارکان نظام حمایت عملی شود

وفاق ملی توسط تمام ارکان نظام حمایت عملی شود

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس گفت: وفاق ملی باید توسط تمامی ارکان نظام، از جمله نمایندگان مجلس، مورد حمایت عملی قرار گیرد تا دولت بتواند با بهره‌گیری از نیروهای توانمند کشور و همفکر و همراه خود، سیاست‌های اتخاذ شده رییس دولت را به ویژه در حوزه‌های بین‌المللی و اقتصادی به پیش ببرد.

 محمدمهدی شهریاری با اشاره به نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رییس‌جمهور با اشاره به آنچه در این نشست با رییس‌جمهور در میان گذاشته، اظهار کرد: در این نشست نیز تاکید شد که وحدت ملی تنها راه عبور از چالش‌های کنونی است که همه ما باید تمام تلاش خود را در راستای تحقق این وفاق به کار ببندیم.

وی افزود: وفاق ملی نه یک جاده یکطرفه، بلکه مسیری برای توسعه و پیشرفت کشور است. هر فرد یا گروهی که عمداً یا سهواً مانع این مسیر شود، نه تنها به خود، بلکه به آینده کشور نیز لطمه می‌زند بنابراین، همه ما باید در راستای تقویت وفاق ملی گام برداریم تا بتوانیم با همدلی و همکاری، به سوی آینده‌ای روشن‌تر حرکت کنیم.

نماینده بجنورد گفت: وضعیت اقتصاد کشور و کسری بودجه‌ای که با آن مواجه هستیم، ناشی از مدیریت نادرست منابع است که باعث زمین‌گیر شدن بسیاری از پروژه‌ها در سراسر کشور شده است؛ از رئیس‌جمهور درخواست داریم تا با ایجاد حس همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و تقویت نظارت‌ها، راهکارهایی فوری برای حل بدهی‌های انباشته دولت اتخاذ کند.

شهریاری تورم و گرانی را دغدغه اصلی مردم دانست و گفت: فشارهای اقتصادی بر روی مردم، تاب‌آوری آنها را در مقابل شرایط مختلف کاهش داده و همین امر زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی متعددی شده است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و جدی دستگاه‌های مربوطه جهت حمایت‌های لازم برای ترمیم بنیان‌های اجتماعی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به موضوع افزایش اتباع بیگانه در کشور اشاره کرد و آن را یکی از نگرانی‌های جدی خواند و افزود: حاشیه‌نشینی این افراد در شهرهای مختلف ایران می‌تواند به تهدیدی بزرگ تبدیل شود؛ قدردان مواضع اخیر وزیر کشور در این خصوص هستیم و خواستار اقدام سریع‌تر در ساماندهی این موضوع بوده و ضروریست که دولت برنامه‌ای جامع برای ساماندهی اتباع بیگانه داشته باشد تا ضمن کاهش دغدغه مردم، همزمان ضریب امنیت اجتماعی نیز حفظ و ارتقا یابد.

شهریاری ناترازی انرژی را نیز یکی دیگر از مسائل خواند و افزود: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که این ناترازی حدود ۱۰ میلیارد دلار زیان به بخش خصوصی، صنعت و کشاورزی کشور وارد کرده است، لذا با توجه به کمبود ۲۰ هزار مگاوات برق، ضروری است که دولت برنامه‌ریزی‌های مدونی برای این ابر چالش در سال‌های آینده با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی انجام دهد.

وی در ادامه گفت: افزایش فساد مالی و اداری در زیرمجموعه وزارتخانه‌ها و شرکت‌های خصولتی از نگرانی‌های جدیست که لازم است بازنگری اساسی در سپردن مدیریت‌ها بر اساس شایستگی، سلامت، تعهد و تخصص شده تا از این رهگذر از بروز فساد جلوگیری شود؛ هم‌چنین تقویت سیستم‌های نظارتی و شفافیت در فرآیندهای مالی و اداری باید در اولویت دولت قرار بگیرد.

وی هم‌چنین در ادامه، با انتقاد به آنچه که گزینش‌های سلیقه‌ای در وزارت آموزش و پرورش خواند، افزود: این مساله آسیب‌های جدی به روح و روان جوانان وارد کرده است، بار دیگر از ریاست محترم جمهور خواستاریم که به مشکلات "کدهای ۵، ۱۹ و ۴۶" رسیدگی عاجل شود؛ عدالت و انصاف شعار اصلی رییس‌جمهور بوده است لذا ضروری است که بر همین اصل پافشاری کرده و دستور پیگیری دقیق موضوع صادر شود تا روح شعار عدالت و انصاف در تمامی اقدامات دولت جاری باشد و حقوق هیچ‌یک از شهروندان در مسیر استخدام‌های دولتی ضایع نگردد.

وی هم چنین با تأکید بر این‌که دولت باید بر رفع مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های معیشتی مردم تمرکز کند، افزود: ایجاد ارتباطات بین‌المللی مناسب با همسایگان و تلاش برای رفع تحریم‌ها از طریق شروع مجدد مذاکرات می‌تواند امید را در جامعه تزریق کند و زمینه افزایش مشارکت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم آورد.

شهریاری گفت: از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل که بر سه اصل کلیدی "عزت، حکمت و مصلحت" استوار بود قدردانی می‌کنیم؛ هم‌چنین از عقلانیت حاکم بر وزارت امور خارجه و زحمات دکتر عراقچی در ایجاد این رویکرد مثبت در مدت زمان کوتاه تشکر می‌کنیم، باید از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی به بهترین نحو برای ایجاد شرایط مساعد به نفع مردم استفاده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده بجنورد، شهریاری هم‌چنین با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان،  این حادثه را ضایعه‌ای بزرگ برای ملت‌های مسلمان دانست و گفت: سیدحسن نصرالله با صبر و بصیرت خود، همواره نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار بود و ضروری است که کشورهای مسلمان از منش ایشان برای تقویت وحدت و مقاومت تا آزادی قدس شریف الگوبرداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha