• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403071209685
  • خبرنگار : 50598

استان مرکزی مکلف به برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان

استان مرکزی مکلف به برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی مکلف به برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان شده است.

حسن میرزاخانی، ۱۲ مهر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی اظهار کرد: وضع استان نسبت به استان‌های دیگر در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان وضعیت مطلوبی نیست لذا به استان تکلیف شده در خصوص کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان، برنامه ریزی و اقدام لازم انجام شود. 

وی ضمن تقدیر از فرمانداران بابت نقش‌آفرینی فرمانداران در تحقق اشتغال‌های ایجاد شده در استان مرکزی افزود: سامانه رصد ارتقا یافته و قابل پیگیری و راستی‌آزمایی است. 

میرزاخانی با تاکید بر اینکه بایستی اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد فورا ثبت شود گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان مرکزی در حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات با جدیت دنبال می‌شود. 

وی با اشاره به رتبه نخست استان مرکزی در بهبود فضای کسب و کار کشور افزود: این رتبه طی چند فصل متوالی رخ داده که بایستی تلاش کنیم تا ادامه‌دار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: کمترین نرخ بیکاری تاریخ استان مرکزی با ۴.۸ درصد در بهار امسال به ثبت رسیده است.

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز اظهار کرد: مجموع اشتغال تعهد شده در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در سال جاری، ۱۱۶۲۴ نفر است که تعداد ۴۳۵۹ نفر مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان است.

وی افزود: از ابتدای سال تا به امروز در مجموع ۵۴۰۰ اشتغال در سامانه ثبت شده است که ۱۱۹۴ اشتغال مربوط به فارغ التحصیلان است. 

امیدی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در مجموع میزان اشتغال‌های ثبت شده نسبت به اشتغال‌های تعهد شده در استان مرکزی ۴۶ درصد است، تصریح کرد: میزان اشتغال‌های ثبت شده فارغ التحصیلان نسبت به اشتغال‌های تعهد شده در استان مرکزی ۲۷ درصد است.

امیدی با بیان اینکه ۳۷۰ اشتغال برگشت خورده در استان داشته‌ایم گفت: درصد اشتغال در شهرستان‌های زرندیه، ساوه، محلات و اراک بالاتر از میانگین استانی است و سایر شهرهای استان، پایین‌تر از میانگین استانی قرار دارند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: رتبه استان مرکزی در سامانه رصد در حال حاضر، رتبه پانزدهم است که رتبه مطلوبی نیست. 

وی اضافه کرد: در مجموع سهم ابلاغی تسهیلات اشتغال زایی استان مرکزی در سال جاری، ۲۳ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال است که ۱۳ هزار و ۵۳ میلیارد ریال، سهم تخصیص یافته است.

امیدی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۷۸۵ نفر، تعداد اشتغال پیش‌بینی شده بر اساس سرانه تسهیلات است، گفت: ۸۳۰۲ میلیارد ریال تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها و ۱۴۴۷ میلیارد ریال مبلغ تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: میزان تسهیلات معرفی شده نسبت به تسهیلات ابلاغی در استان مرکزی ۳۵ درصد است و میزان تسهیلات پرداختی نسبت به تسهیلات ابلاغی ۶ درصد است.

امیدی تصریح کرد: اعتبار ابلاغی و تخصیصی بانک‌های عامل در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال جاری، ۱۴۹۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۸۸ میلیارد ریال از طرف بانک‌ها به افراد معرفی شده، پرداخت شده است که میزان تسهیلات پرداختی نسبت به تسهیلات ابلاغی ۱۳ درصد است. 

وی ادامه داد: بانک‌های عامل در شهرستان‌های فراهان، زرندیه و تفرش بهترین عملکرد را در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال جاری داشته‌اند و بانک‌های عامل در شهرستان‌های خنداب، آشتیان و ساوه عملکرد مطلوبی را در این خصوص نداشته‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha