• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403071209557
  • خبرنگار : 71967

دانشگاه‌های انگلیس خواهان بازگشت دانشجویان از اتحادیه اروپا

دانشگاه‌های انگلیس خواهان بازگشت دانشجویان از اتحادیه اروپا

دانشگاه‌های انگلستان از دولت می‌خواهند برای از سرگیری رفت و آمد دانشجویان اتحادیه اروپا به این کشور پس از برگزیت، دنبال راه جایگزینی باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، ویوین استرن، مدیر اجرایی دانشگاه‌های انگلستان در این باره می‌گوید: ما واقعا از این مساله متاسفیم که جریانی از دانشجویان اروپایی بسیار خوب را در بریتانیا از دست داده‌ایم. او همچنین به این مساله اشاره کرده که فضای نامناسبی که در داخل انگلیس در مورد بازگشت شهروندان اتحادیه اروپا وجود دارد، بر بحث آموزش در انگلستان نیز تاثیر منفی گذاشته است.

او گفت: به هیچ وجه به نفع ما نیست که دولت گرفتار چنین بحث‌هایی در مورد مهاجرت در داخل کشور شود، زیرا اگر دولت مجبور به سرکوب مهاجرت از راه‌های دیگر شود، بخش آموزش عالی بسیار متضرر خواهد شد.

ایده مطرح شده این است که هر دو طرف برای شش ماه آینده با یکدیگر همکاری کرده و مسیرهای مذاکره کوتاه و بلندمدت را در نشست سال آینده مشخص کنند.

تاکنون مهمترین طرحی که مورد بحث و بررسی قرار گرفته، پیشنهاد ماه آوریل اتحادیه اروپا بود که با تمرکز بر طرح تحرک جوانان، به افراد زیر 30 سال اجازه می‌دهد برای مدت محدودی در خارج از کشور تحصیل یا کار کنند.

نکته قابل توجه این است که تا به امروز در مباحث سیاسی کمتر در مورد برنامه‌هایی همچون اراسموس بحث و تبادل نظر شده است. برنامه اراسموس در واقع برنامه تبادل دانشجویی قبل از برگزیت بود که از طریق آن سالانه حدود 15000 دانشجوی انگلیسی در یکی از دانشگاه‌های اتحادیه اروپا تحصیل می‌کردند.

بعد از برگزیت انگلیس بسیار تلاش کرد تا همچنان به عنوان عضو  اراسموس باقی بماند، اما مشکل اینجا بود که بار مالی به طور نامتناسبی بر دوش بریتانیا بود و دانشگاه‌های این کشور مجبور بودند هزینه دانشجویان بیشتری را متقبل شوند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha