• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403071209554
  • خبرنگار : 71967

بورسیه برترین دانشگاه لهستان به دانشجویان فلسطینی

بورسیه برترین دانشگاه لهستان به دانشجویان فلسطینی

دانشگاه ورشو (برترین موسسه آموزش عالی در لهستان) به ۲۶ دانشجوی فلسطینی با عنوان «همبستگی و مشارکت در ساختن آینده‌ای بهتر»، بورسیه‌های تحصیلی ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، پذیرش این تعداد دانشجو مشروط به گذراندن بررسی‌های امنیتی است که در حال حاضر توسط مقامات لهستانی انجام می‌شود.  دانشگاه ورشو در همین زمینه با انتشار بیانیه‌ای نوشت: با در نظر گرفتن وضعیت خاورمیانه و به ویژه تاثیر جنگ بر زندگی غیرنظامیان، دانشگاه مایل است این امکان را برای دانشجویان فلسطینی مایل به ادامه تحصیل فراهم کند.

پذیرش برای ۲۶ دانشجوی منتخب سفارت فلسطین در ورشو ارائه شده است. این دانشگاه همچنین فرآیند استخدام را با وزارت خارجه و آژانس امنیت داخلی لهستان هماهنگ کرده است.  آنا مودزلوسکا، سخنگوی دانشگاه به آژانس مطبوعاتی لهستان گفت: ما برای همه جا داریم، اما اینکه آیا آنها مراحل امنیتی را سپری می‌کنند، تعیین می‌کند که چه تعداد از آنها واقعا تحصیلات خود را ادامه می‌دهند.

آلوجی نواک، رئیس این دانشگاه نیز گفت: ما معتقدیم که اجازه دادن به دانشجویان فلسطینی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ورشو بیانگر همبستگی ما و کمک به ساختن آینده‌ای بهتر بر اساس آموزش و احترام متقابل است. وی افزود: اقداماتی که ما انجام می دهیم به ایجاد فضایی کمک می‌کند که در آن افراد آسیب دیده از اثرات جنگ بتوانند رشد کرده، دانش کسب کنند و در رسیدن به آینده‌ای مبتنی بر صلح و تفاهم قدم بردارند.

گفتنی است دانشگاه وروش در آخرین رتبه‌بندی سالانه موسسات آموزش عالی لهستان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور انتخاب شد.

این دانشگاه همچون بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان در چند ماه اخیر، شاهد تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین و درخواست از این موسسه برای قطع روابط با اسرائیل بوده است. تظاهرات مشابهی در دیگر دانشگاه برتر لهستان یعنی دانشگاه یاگیلونیان برگزار شد. در ماه می، رئیس این دانشگاه نامه‌ای با امضای بیش از ۲۸۰۰ نفر دریافت کرد که در آن از دانشگاه خواسته شده بود فورا همکاری با موسسات اسرائیلی را قطع کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha