• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071109494
  • خبرنگار : 50416

استاندار سابق همدان:

استان همدان دارای پایین‌ترین نرخ تورم کشور بوده است

استان همدان دارای پایین‌ترین نرخ تورم کشور بوده است

ایسنا/همدان استاندار سابق همدان گفت: در حوزه کنترل نرخ تورم و کاهش مستمر آن، استان همدان در شهریور ماه امسال پایین‌ترین نرخ تورم کشور را به گواه بانک مرکزی داشته است.

علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه در آیین تکریم و معارفه استاندار همدان ضمن تبریک عملیات موفقیت آمیز وعده صادق توسط سپاهیان و ارتشیان دلاور، اظهار کرد: این عملیات هیمنه و جایگاه دشمن صهیونیستی را به خاک مذلت نشاند و بار دیگر پوشالی بودن این رژیم را به جهانیان ثابت کرد.

وی رویکرد اصلی اقدامات استان در این دوره را پیشبرد اهداف عالیه نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: به دنبال پیشبردی متوازن و همه سو نگر بودیم و سعی کردیم برنامه محور و متقن بر نگاه کارشناسی حرکت کنیم.

وی تسلط بر بیماری کرونا در حوزه سلامت با همکاری مجموعه فعالان عرصه سلامت و دیگر بخش‌ها را از جمله اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته در سطح کشور و از جمله استان همدان خواند و افزود: پروژه آبرسانی از سد تالوار به طول ۱۶۵ کیلومتر پس از ۱۷ سال تکمیل شد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: پس از سفر مقام معظم رهبری به همدان در سال ۱۳۸۳، طرح مطالعاتی انتقال آب از سد تالوار انجام شد و قرار بود از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۰ با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شود اما تا سال ۱۴۰۰، حدود ۳۲ درصد پیشرفت کرده بود.

وی به بحران آب در همدان در سال ۱۴۰۱ بدلیل کاهش نزولات آسمانی و خالی شدن سد اشاره و بیان کرد: با تلاش دولت و تزریق اعتبار حدود دو هزار میلیارد تومان و همت تمامی مجموعه‌های استان، انتقال آب ظرف شش ماه انجام شد و خوشبختانه در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مشکلی نداشتیم.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه نیازمند فراهم سازی منابع پایدار برای آب هستیم تا برای سالیان آتی دغدغه ای نداشته باشیم، افزود: ثبت جهانی هگمتانه از ۲۰ سال قبل خواسته بجا و به حق همگان بود و از ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری های وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری همه مجموعه‌ها در سطح استان، به ثمر رسید.

وی به جذب ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار از سفر رییس جمهور به استان همدان اشاره و تصریح کرد: اساس کار دولت سیزدهم توجه به زیر ساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های نیمه تمام بود و پروژه‌های  زیادی از دولت‌های قبل به جا مانده بود که سیما و منظر شهری ما را خدشه دار کرده و اصل کار سفرهای ریاست جمهوری در دولت سیزدهم بود.

استاندار سابق همدان از تخصیص حدود ۵۵ درصد این اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: شاهد پیشرفت های خوبی از جمله انتقال آب از سد تالوار و ساخت و تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان بودیم که پس از حدود ۱۵ سال معطلی و نیمه تمام بودن، با اعتبار حدود یک همت تکمیل و تجهیز شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در طول این سه سال حدود ۱۰۸ سفر به شهرستان ها داشتیم، افزود: مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری نگاه ما در حوزه اقتصادی تولید و مباحث اقتصادی بود و در این زمینه کارگروه ستاد تسهیلات موانع تولید را تشکیل و ۳۱۷ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کرده و به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی مطالعه و تهیه امکانسنجی ۱۴ فرصت سرمایه‌گذاری استان برای بارگذاری در سامانه سرمایه گذاری خارجه وزارت اقتصاد، پیگیری و تصویب و جذب ۱۱۹.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب پنج طرح تولیدی و مطالعه و ایجاد سه زنجیره ارزش استان در سطح ملی در زمینه سفال، کشمش و پوشاک را از دیگر اقدامات سه سال اخیر برشمرد.

قاسمی فرزاد به ملایر، شهر جهانی مبلمان منبت و لالجین، شهر جهانی سفال بعنوان دو شهر جهانی استان اشاره و خاطرنشان کرد: تشکیل یک کمیته استانی برای مبارزه با فرار مالیاتی و هوشمندسازی اصول حقوق معادن و رفع موانع سرمایه‌گذاری، پیگیری برای بهره برداری از منطقه ویژه جهان آباد که سالیان سال بلاتکلیف بود و نیز سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵ میلیارد تومانی در پتروشیمی ابن سینا از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

استاندار سابق همدان ضمن اشاره به تامین و توزیع اقلام اساسی و نهاده های دام و طیور به منظور تولید در جوجه ریزی، اظهار کرد: جوجه ریزی را از ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون قطعه در دوره‌های ۴۵ روزه به بصورت تدریجی به ۴.۵ میلیون قطعه افزایش دادیم.

قاسمی فرزاد از تحقق بیش از ۱۱۵ درصدی اشتغال در طول سه سال و تدوین سند توسعه اقتصاد دانش بنیان و  کسب رتبه برتر در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اضافه شدن ۱۵ هکتار به اراضی و عرصه شهرک‌های صنعتی و رشد ۳۰ درصدی تعاونی‌ها و فرصت‌های شغلی از دیگر اقدامات انجام شده در سه سال اخیر است.

وی همچنین از افزایش ۷۳ درصدی خرید گندم در طول سه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری شد و امسال با افزایش سطح زیر کشت زیمن‌های دیم، این رقم به ۹۰۰ هزار تن افزایش یافت که ۷۰۷ هزار تن آن توسط دولت خریداری شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در راستای استفاده بهینه از آب، سطح گلخانه‌ها ۲۴۰ هکتار یعنی صد درصد افزایش یافت، اضافه شدن ۲۵۰۰ هکتار به زمین‌های شهری را اقدامی بی‌سابقه در طول ۴۰ سال گذشته دانست.

وی از افتتاح دفتر صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان، توسعه و تحول خوشه های صنعتی و رشد ۱۶ درصدی مجوز تاسیس واحدهای صنعتی، کسب رتبه پنجم ستاد تسهیل رفع موانع تولید در سطح کشور و رشد ۲۰ درصدی صدور پروانه‌های  بهره‌برداری صنعتی خبر داد.

استاندار سابق همدان کسب رتبه دوم کشور در حوزه ارزیابی عملکرد در سه سال متوالی، تکمیل تجهیز و راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان که در استان و غرب کشور بی نظیر است، تدوین سند جامع مهندسی فرهنگی و قرآنی، رشد ۶۰۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن، اجرای طرح های سرمایه گذاری خارجی و افتتاح واحدهای اثرگذار مانند ابیان دارو را از دیگر اقدامات برشمرد.

قاسمی فرزاد به راه اندازی گسترده بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در حوزه تامین آب روستایی با کمک قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران در ۱۶۰ روستا، قرارداد تنظیم شده و آبرسانی با کمک خیرین در حال انجام است و قرارداد ۲۰۰ روستای دیگر نیز تنظیم شده و قبل از آنکه دولت اعتباری به این پروژه اختصاص دهد، سپاه پاسداران کار را آغاز کرده و حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی انتقال آب و اجرای ۱۷ کیلومتر خط اضطراری، پلمپ ۳۰۸۰ چاه غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، صرفه جویی ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب مصرفی و تعدیل ۲۵۳۹ پروانه چاه های غیر مجاز کشاورزی، صرفه جویی ۸۳ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی با تعیین تکلیف ۷۵۲ چاه غیرمجاز و آزاد سازی ۵۱ هکتار از تصرفات رودخانه‌ها به طول ۱۰۹ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای رفع بحران‌ها در حوزه آب برشمرد.

قاسمی فرزاد به کمبود زمین در حوزه تامین مسکن در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مجموعه راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی حدود ۲۵۰۰ هکتار زمین اضافه شد.

وی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن، تکلیف مشخص شده و مشکلی برای زمین نداریم، خواستار تداوم مسیر تزریق اعتبارات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شد و این پروژه ها را سرمایه ملی دانست که تکمیل و بهره برداری از آن‌ها خدمت به مردم است.

استاندار سابق همدان به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و سلامت از جمله پوشش رایگان بیمه سلامت در سطح استان و خرید و تحویل ۵۰ دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی نیز اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم حمید ملانوری شمسی به عنوان استاندار همدان معرفی و از زحمات علیرضا قاسمی فرزاد تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha