• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071109476
  • خبرنگار : 30147

معاون فرماندار مطرح کرد

ارتقای روستای طرق کوهسرخ مطالبه جدی و عمومی مردم

ارتقای روستای طرق کوهسرخ مطالبه جدی و عمومی مردم

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور مجتمع اداری شهرستان کوهسرخ گفت: انتظار و مطالبه دیرینه، عمومی‌، جدی و به حق مردم شهرستان کوهسرخ، ارتقای روستای طَرق به شهر است.

رضا داروغه در حاشیه در آئین تکریم و معارفه سرپرستان بخشداری بررود به ایسنا گفت: پس از تشکیل شهرستان کوهسرخ به عنوان سی امین شهرستان خراسان رضوی و تشکیل بخش بررود به مرکزیت روستای طرق در سال ۹۸، به رغم پیگیری‌های صورت گرفته و برخورداری این روستا از امتیاز عنوان مرکز بخش، تاکنون پیگیری‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای ارتقای این روستای تاریخی و گردشگری به شهر با معماری بی‌نظیر پله کانی و برخورداری از دیگر شرایط لازم از جمله ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... فراهم است و باید به خواسته مردم این منطقه در ایجاد توسعه متوازن توجه کرد.

معاون فرماندار کوهسرخ گفت: تداوم خدمات‌رسانی با یک نیروی دهیار بدون داشتن نیرو، امکانات و تجهیزات کار بسیار سختی است و باید با ارتقای به شهر و تأسیس شهرداری، برای ارائه خدمات‌رسانی به هنگام و کیفی به مردم تلاش کرد.

داروغه تصریح کرد: در حال حاضر رسیدگی به موضوعات و خدماتی نظیر نظارت بر ساخت و سازها، ایجاد فضای سبز، ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و...، صرفاً با یک نیروی دهیار صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود با این ارتقا زمینه به کارگیری رسمی نیروهای مورد نیاز خدماتی و بهره‌مندی از تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز در بخش فراهم شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر جمعیت روستای طرق بر اساس آمار رسمی سرشماری سال ۹۵ از برخی شهرهای ایجادی و تأسیس شده خراسان رضوی بیشتر است و می‌طلبد تا موضوع ارتقای این روستا به شهر فارغ از هر نگاهی با سرعت بیشتری دنبال شود.

روستای تاریخی طرق مرکز بخش بررود در دهستانی به همین نام  قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۵۰۷ نفر (۵۷۲ خانوار) بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha