• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071109453
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خبر داد

افزایش ۲۲ میلیون متر مکعبی آب سدهای مازندران در بارش‌های هفته اول مهر

افزایش ۲۲ میلیون متر مکعبی آب سدهای مازندران در بارش‌های هفته اول مهر

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر در این استان بیش از ۲۲ میلیون متر مکعب آب به ذخایر سدهای مازندران اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان با بیان این‌که مقدار بارش‌های ثبت شده در استان از چهارم تا هشتم مهر ۵۳.۶ میلیمتر بود، اظهار کرد: خوشبختانه در ابتدای سال آبی شاهد بارندگی‌های خوبی در سراسر استان بودیم که منجر به افزایش ذخیره سدها و آب‌بندان‌های استان شد.

وی با بیان این‌که مازندران سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را با ۶۸۳ میلیمتر بارندگی به پایان رساند، افزود: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون -یکم تا ۱۱ مهر- در مازندران ۵۳.۸ میلیمتر بارندگی ثبت شد که ۵۳.۶ میلیمتر از این بارش‌ها مربوط به سامانه بارشی اخیر و بازه زمانی چهارم تا هشتم مهر بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: مجموع آب ذخیره شده در ۱۱ سد مازندران تا چهارم مهر ۱۹۸ میلیون متر مکعب بود که پس از چهار روز بارندگی این آمار در حال حاضر با افزایش ۲۲ میلیون متر مکعبی به ۲۲۰ میلیون متر مکعب رسید که ۱۳۵ درصد بیشتر از مجموع آب ذخیره شده سدهای استان در تاریخ ۱۱ مهر پارسال است.

داوودیان گفت: آب ذخیره شده در مخزن سد شهید رجایی تا پیش از بارندگی‌های اخیر ۷۱ میلیون متر مکعب بود که با افزایش ۱۱ میلیون متر مکعبی طی روزهای اخیر به ۸۱ میلیون متر مکعب رسید. این میزان آب موجودی در مخزن سد معادل ۵۰ درصد ظرفیت مخزن سد است. همچنین موجودی این سد نسبت به ۱۱ مهر ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۰۷ درصد رشد داشت.

وی افزود: ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی (البرز) نیز پس از بارش‌های اخیر ۹ میلیون متر مکعب افزایش یافت. در حال حاضر در مخزن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی ۱۱۵ میلیون متر مکعب معادل ۸۱ درصد حجم مخزن این سد آب موجود است که نسبت به ۱۱ مهر ۱۴۰۲ افزایش ۱۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیون متر مکعب نیز به آب ذخیره شده در سایر سدهای استان افزوده شد که مجموع آب ذخیره شده در سدهای استان را به ۲۲۰ میلیون متر مکعب رسانده است.

داوودیان درباره میزان ذخیره آب در آب‌بندان‌های مازندران نیز گفت: در حال حاضر موجودی آب‌بندان‌های مازندران ۱۴۱ میلیون متر مکعب معادل ۳۵ درصد ظرفیت ذخیره آب‌بندان‌های استان است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha