• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071109400
  • منبع : نمایندگی گیلان

حمایت دستگاه قضایی از شرکت صنایع پوشش ایران

حمایت دستگاه قضایی از شرکت صنایع پوشش ایران

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان بر نظارت و حمایت دستگاه قضایی از روند پیشرفت و تولید شرکت صنایع پوشش ایران تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، ۱۱ مهرماه در دومین نشست ستاد استانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با موضوع رفع موانع و مشکلات شرکت صنایع پوشش، با تبریک حمله غرور آفرین سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق ۲ به رژیم اشغالگر صهیونیست، اظهار کرد: این حمله، برگ زرینی بود که اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت و نشان داد جبهه مقاومت پیروز است و عمر رژیم اشغالگر صهیونی بعد از سالها تجاوز و جنایت به انتها رسیده است.

وی با تقدیر از دادستان مرکز استان در راستای پیگیری و زحماتی که در راستای احیای شرکت پوشش انجام شده است، افزود: این واحد تولیدی در سالیان گذشته با بیش از ۴۰۰۰ کارگر مشغول به کار بوده و پس از آن به دلایل مختلف به یک مخروبه مبدل شده و دستگاه‌های آن نیز به فروش رفته بود که با تاکیدات ریاست وقت قوه قضائیه شهید آیت الله رئیسی و با تصمیمات قاطع و انقلابی دستگاه قضایی احیا شد.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه شرکت مشاور باید ظرف مدت ۴۵ روز برنامه و طرح جدید را نهایی کند، گفت: مقرر شد سهامدار، اعتبارات لازم برای سرمایه در گردش و راه‌اندازی طرح توسعه برای اشتغال و تولید بیشتر در این واحد تولیدی را تامین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی تصریح کرد: دستگاه قضایی و تمام مسئولان استانی از توسعه این شرکت حمایت کرده تا موانع احتمالی در راستای رفع موانع تولید برطرف شود.

وی با ابراز تاسف از حوادث تلخ معادن که اخیرا در طبس رخ داد، افزود: ۴۹ واحد معدنی فعال در استان گیلان وجود دارد که با دستور ریاست قوه قضائیه باید بازرسی‌های فنی و تخصصی توسط مراجع ذی صلاح از این معادن صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: برای جلوگیری و اجتناب از حوادث تلخ ایمنی کار باید بازرسانی متشکل از اداره کار، سازمان نظام مهندسی معدن، صنعت معدن تجارت، تامین اجتماعی و غیره در غالب هیات تخصصی از معادن استان بازدید کنند و مشکلات احتمالی را اعلام کرده تا شاهد وقوع حوادث ناگوار در آینده نباشیم.

نظارت دقیق دادسرای مرکز استان بر عملکرد شرکت پوشش

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان نیز در این نشست با توجه به اقدامات چندین ساله دستگاه قضایی در راستای احیای شرکت پوشش، اظهار کرد: هر مدیری که برای این مجموعه منصوب شود باید گزارشی از برنامه عملیاتی تولید را به دستگاه قضایی ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: دادسرای استان بر روند پیشرفت شرکت پوشش نظارت دقیق داشته و با هرگونه اهمال و ترک فعل مدیران و مسئولان آن، برخورد قانونی و قاطع صورت می‌گیرد.

حمایت دستگاه قضایی از شرکت صنایع پوشش ایران

دیدار با جمعی از بانوان حوزه فعال در امور فرهنگی 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست جمعی از بانوان استان گیلان با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان در خصوص معضلات وضعیت عفاف و حجاب در دادگستری کل استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با بیان اهمیت عفاف و حجاب در فرهنگ اسلامی و نقش اساسی آن در استحکام بنیان خانواده و اجتماع، اظهار کرد: دغدغه‌مندی در این حوزه و توجه و اهتمام به این امر امری مطلوب و پسندیده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه هیچ قدرتی بالاتر از مطالبات مردمی نیست، تصریح کرد: مردم همواره محور امورند و مطالبات مردمی نیز باید از مسیر درست و قانونی دنبال شود.

رئیس شورای قضایی گیلان بازرسی از صنوف و اماکن عمومی در راستای رعایت شئونات اسلامی را امری ضرورری دانست و گفت: مسئولان مربوطه باید در این خصوص نظارت‌های پیگیر و مستمری انجام دهند.

وی با بیان لزوم برخورد ضابطین با جرائم مشهود، افزود: ضابطین قضایی در صورت رویت جرائم مشهود می‌توانند در چارچوب قانونی راسا اقدام و مراتب را به مراجع قضایی گزارش کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان، همگرایی و همکاری تمام مسئولان را در مقوله فرهنگ جامعه و رفع معضلات فرهنگی با محوریت شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ضروری برشمرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha