• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071109266
  • خبرنگار : 50214

یزد؛ استان پیشرو در طرح‌های نهضت ملی مسکن

یزد؛ استان پیشرو در طرح‌های نهضت ملی مسکن

ایسنا/یزد استان یزد به لحاظ طرح‌های در دست اجرا نسبت به برنامه پیش بینی شده، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

«مهران فاطمی» استاندار یزد امروز چهارشنبه یازدهم مهرماه در جریان بازدید اهالی رسانه از طرح‌های نهضت ملی مسکن استان با اشاره به حجم بالای طرح‌های در دست اقدام نهضت ملی مسکن، گفت: بخشی از طرح‌های که عمدتاً به‌ صورت آپارتمانی از دولت دوازدهم در استان آغاز شده بود را در دولت سیزدهم بنا به رسالت خود دنبال کرده و به سرانجام رسانده‌‍‌ایم ولی طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان مربوط به دولت آیت الله شهید رئیسی به‌ صورت ویلایی اجرا شده و اکنون با پیشرفت‌های مختلف دنبال می‌شوند.

وی با اشاره به پیشرفت بالای برخی از طرحهای نهضت ملی در استان به ویژه شهر یزد، گفت: هرچند در نظر بود که این حجم بالا از طرح‌های نهضت ملی طی بازه‌ای هشت ساله به سرانجام برسد ولی اکنون و در بازه‌ای سه ساله به رغم دشواری‌های اجرای این تعداد واحد مسکونی در مراحل مختلف اعم از تامین و آماده‌سازی زمین تا مرحله ساخت و تکمیل و نیز مشکلات شدید اقتصادی که مردم را تامین آورده مالی این طرحها دچار سختی کرد، شاهد پیشرفت فیزیکی بالای کار هستیم و این حیث کاری عظیم صورت گرفته است.

یزد؛ استان پیشرو در طرح‌های نهضت ملی مسکن

یزد پیشتاز در اجرای طرح‌های نهضت ملی

«احسان خواجه رضایی» مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد اظهار کرد: تاکنون ۱۶۹ هزار و ۷۱۷ مورد ثبت نام نهضت ملی مسکن به احتساب طرح جوانی جمعیت در استان انجام شده که از این تعداد بیش از ۱۳۷ هزار مورد حائز شرایط سه استعلام بوده و بیش از ۵۶ هزار مورد نیز تاکنون تایید نهایی شده‌اند.

وی با بیان این که در حال حاضر تمام طرح‌های نهضت ملی در استان شروع و با پیشرفتهای مختلف در حال اجراست، خاطرنشان کرد: هرچند کل برنامه حوزه‌های مختلف نهضت ملی مسکن در استان یزد ۵۳ هزار و ۱۱ واحد تعیین شده بود اما در حال حاضر فقط در حوزه طرح‌های ۹۹ ساله که سهم استان ۲۸ هزار واحد بوده، قریب به ۶۰ هزار واحد در حال اجراست.

خواجه رضایی عنوان کرد: استان یزد در حوزه «نسبت به برنامه» رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و در سایر حوزه‌ها از جمله بازآفرینی نیز رتبه مطلوبی دارد.

به گفته وی، خوشبختانه با پیگیری‌های استان و موافقت شهید جمهور و مقام عالی وقت وزارت، تمام طرح‌های نهضت ملی استان در قالب ویلایی در حال انجام است و تنها قریب به چهار هزار واحد نیز به صورت طبقاتی اجرا می‎شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان از روز به اتمام بودن بسیاری از طرحهای نهضت ملی استان و نبود مشکلی در این رابطه خبر داد و گفت: مسیر اجرای این طرحها بسیار پر فراز و نشیب بود ولی با پیگیری‌های مقامات استان و تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مختلف شاهد رفع موانع اجرای این طرح‌ها تاکنون بوده‌ایم.

یزد؛ استان پیشرو در طرح‌های نهضت ملی مسکن

تحویل ۵۰۰ واحد سایت شهید محمدخانی تا پایان سال

«محمد رضا عظیمی زاده‌» مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان در بازدید خبرنگاران از طرحهای در دست اقدام در سایت یک هزار و ۲۱۶ واحدی شهید محمدخانی، گفت: سازمان همیاری‌های مجری بالغ بر چهار هزار واحد نهضت ملی در استان است که بخشی از آنها تحویل متقاضیان شده و مابقی نیز در حال تکمیل است.

وی با اشاره آماده تحویل بودن ۱۷۴ واحد دیگر از سایت شهید محمدخانی، گفت: واحدهای مجموعه شهید محمدخانی دارای متراژی در حدود ۱۰۰ مترمربع است که قیمت تمام شده بدون مشاعات هر متر مربع ۱۱ میلیون تومان برآورد می‌شود.

این مسئول با بیان این که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صرت گرفته و با توجه به نحوه پرداخت امیدواریم تا پایان سال جاری بیش از ۵۰۰ واحد از این مجموعه را تحویل دهیم، گفت: بخشی از طرح مسکن فرهنگیان نیز در سایت مذکور در حال اجراست که فاز اول آن در مرحله انتخاب واحد جهت تحویل به متقاضیان است.

وی از دیگر طرحهای در دست اقدام توسط سازمان همیاریها را سایت ۳۵۲ واحدی دانه‌سا در بلوار ریحانه الرسول خواند و گفت: این طرح در دو بخش دنبال می‌شود که بخشی از بلوک‌های آن اجرا شده و در مرحله نازک کاری و نماسازی است.

عظیمی زاده‌ از پیشرفت ۶۰ درصدی طرح ۶۴۰ واحدی بنای بتنی در آزادشهر خبر داد و افزود: طرح ۱۸۰ واحدی آزادشهر نیز در مرحله تمکیل نهایی و واگذاری به متقاضیان است و امیدواریم با تامین به موقع منابع مالی شاهد تحویل زودهنگام انها باشیم.

یزد؛ استان پیشرو در طرح‌های نهضت ملی مسکن

آغاز فاز اول پردیس ۵۸۵ هکتاری شهید رئیسی

«علیرضا نادریان زاده» مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح ۵۸۵ هکتاری شهید آیت‌الله رئیسی در منطقه محمدآباد بخش مرکزی یزد اظهار کرد: این طرح در چند فاز طراحی شده که در فاز اول شامل قریب به سه هزار و ۵۵۰ واحد خواهد بود.

وی با اشاره به در اجرا بودن مرحله آماده سازی فاز اول این شهرک مسکونی، گفت: یکی از افتخارات این طرح برای اولین بار در استان واگذاری تمام عملیات ساخت این مجموعه به انبوه‌سازان بومی است که در همین راستا فاز نخست مجموعه به ۹ انبوه ساز استان واگذار شده است.

نادریان زاده با اشاره به تامین برق موقت کارگاههای این شهرک به همت شرکت توزیع برق استان، از در حال انجام بودن طراحی شبکه آب و فاضلاب این شهرک خبر داد و افزود: عملیات آماده سازی این شهرک تقریباً بعه اتمام رسیده و تاکنون یک میلیون سنگ جدول در معابر این سایت نصب شده است.

وی به اجرای ۶۰ درصد زیرساخت ساختمانها و نیز آغاز عملیات فونداسیون ساختمانهای فاز نخست این مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به زمان بر شدن ابلاغ تسهیلات نهضت ملی مسکن به این طرح، طی نظرخواهی از قریب دو هزار و ۴۰۰ نفر از متقاضیان، موافقت یک هزار نفر برای شروع طرح با تامین آورده آنها اخذ شده است.

یزد؛ استان پیشرو در طرح‌های نهضت ملی مسکن

طرح ۱۹۲ واحدی ستاد اجرایی فرمان امام در آستانه تحویل

«میرجلیلی» پیمانکار طرح ۱۶۰ و ۱۹۲ واحدی نهضت ملی استان که با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کارفرمایی راه و شهرسازی استان در حال انجام است هم در جریان بازدید خبرنگاران اعلام کرد: خوشبختانه طرح ۱۶۰ واحدی تحویل شده و زمان تحویل طرح ۱۹۲ واحدی نیز پایان ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ تعیین گردیده و این در حالیست که تنها محوطه طرح مذکور در حال اجراست و حتماً شاهد تحویل به موقع این واحدها خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از همراهی مسئولان در پیشبرد این طرح، گفت: واحدهای این دو طرح بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ مترمربع وسعت دارد و قیمت تمام شده واحدهای ۱۶۰ واحدی متری حدود ۱۱ میلیون تومان است در حالی که قیمت فروش این واحدها بدون مشاعات ۳۵  میلیون تومان نرخ گذاری شده است.

میرجلیلی عنوان کرد: البته قیمت تمام شده واحدهای ۱۹۲ متری هنوز مشخص نشده و در پایان اجرا تعیین می‌شود.

یزد؛ استان پیشرو در طرح‌های نهضت ملی مسکن

به گزارش ایسنا، خبرنگاران در پایان نیز از شهرک ۳۷۷ هکتاری پردیس زندگی یک بازدید و با آخرین اقدامات صورت گرفته در این طرح آشنا شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha