• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071109226
  • خبرنگار : 50175

مدیر کانون‌های خدمت رضوی لرستان:

عملیات وعده صادق ۲ در برکات دفاع مقدس ریشه دارد

عملیات وعده صادق ۲ در برکات دفاع مقدس ریشه دارد

ایسنا/لرستان مدیر کانون‌های خدمت رضوی لرستان گفت: عملیات وعده صادق ۲ پایه‌اش برکاتی بود که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا امروز (۱۱ مهر ماه) در اجتماع اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه لرستان که در بیت نماینده ولی‌ فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: ربیون و ربانیون در طول تاریخ بشریت کسانی بودند که به‌عنوان اصحاب اهل حق همراه پیامبران و اوصیا و در ادامه در مسیر انبیا و اوصیا جزو صدیقین و شهدا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این نمونه‌های ارزشمند انسان‌های با بصیرتی بودند که با حضور به‌موقع و موثر به فرمان ولی زمان خود اقدام عاجل و موثر داشتند. بنابراین قرآن کریم ویژگی این افراد را بیان می‌کند که هرچه محبت و مودت بیشتر در زمان حضور خود در کنار ولی زمان سست نمی‌شدند و این مشکلات آن‌ها را به ضعف نمی‌کشاند و دچار تردید و سستی و دوری از راه نمی‌شدند، بنابراین در قرآن کریم می‌فرماید آنها برنده هستند.

متقی‌نیا با اشاره به اینکه روسفیدان تاریخ ربانیون بودند که به فرمان ولی امر خودشان تا پایان راه را رفتند، تأکید کرد: این نمونه‌های ارزشمند کسانی بودند که در زمان‌های مختلف با تبعیت محض از ولی امر زمان تاریخ را تغییر دادند و هرجا سکوت کردند برعکس اتفاق افتاده است که شهدا گل سرسبد ربانیون هستند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی لرستان بیان کرد: شهادت، ریختن‌ خون بر زمین نیست، بلکه هنر مردان خداست و خون حیات را در شریان‌های جامعه جریان می‌دهد و زندگی و حیات دنیوی و اخروی را به‌دنبال دارد. بنابراین شهید منتظر روز و ساعت مرگ خود نمی‌نشیند بلکه مرگ را انتخاب می‌کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در این مقطع زمانی حضور شما مؤمنان به‌خاطر اظهار برائت و شکایت و فریاد بلند علیه سلطه جهانی و نظامی بوده است که به‌دنبال محو عدالت و از بین بردن انسانیت و معنویت است و مجاهدین صابری در مقابل آن ایستادند، افزود: حضور شما برائت از نظام سلطه و حمایت و اعلام همراهی با صابران مجاهد و تحلیل از شهدای مقاومت است که در مقابل این نظام سلطه ایستادند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای بر هم زدن تمرکز جهان برنامه‌ریزی کرد که در خاورمیانه زایمان جدید اتفاق بیفتد، گفت: رژیم صهیونیستی بر محور ناامن‌سازی بین بازوهای ایران و منطقه برنامه‌ریزی کرده و دنبال به بن بست کشاندن نظام اسلامی در چارچوب مرزهای خود بود و براساس آن نظریه که خودشان به‌عنوان یک اصل امنیتی نظامی دنبالش بودند گفتند باید شکستی را در منطقه تحمیل کنیم که ایران نتواند به اهداف راهبردی خودش برسد.

متقی‌نیا ادامه داد: نظام سلطه می‌خواست ما را به بن بست استراتژیک برساند، اما با تدابیر مقام معظم رهبری دشمن در بن بست راهبردی قرار گرفته است.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضور شما و امثال شما در مکتب سلیمانی و نصرالله، جهان استکبار را به بن بست استراتژیک کشاند و افرادی را تربیت کرد که هر کدام به تنهایی یک مکتب هستند.

وی با اشاره به اینکه شهید سیدحسن نصرالله جسمش از میان شما مؤمنین به قرب امام حسین (ع) پرواز کرد، اما راه و مکتب این شهید بزرگوار وجود دارد، اظهار کرد: سیدحسن مکتبی را طراحی کرد، یک راه و شخص نبود بلکه یک مکتب بود که کاری دارای استحکام سازمانی و نیروی نظامی کرد.

متقی‌نیا با اشاره به اینکه شهید سیدحسن نصرالله زنده است، به همان دلیل که شهدای ایران زنده هستند چون مکتب پایه‌گذاری کردند، گفت: عملیات وعده صادق ۲ پایه‌اش برکاتی بود که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، همان‌گونه که از اتفاقات هشت سال دفاع مقدس پشیمان نیستیم، برای مبارزه با نظام سلطه در کمتر از نیم قرن نیز پشیمان نیستیم و در این راه شهدا تضمین ادامه راه و مکتب ما هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پیام شهدا اعتماد، اعتقاد و باور و ایمان به مکتب شهید سیدحسن نصرالله و شهید سلیمانی است، افزود: شهید نصرالله دو ویژگی برجسته داشت، اول اینکه بدون چون و چرا مطیع محض ولایت بوده و دوم اینکه اهل تدبیر بود، کارآمدی و تدبیر برای عمل و جهاد لازم و ملزوم است. نصرالله نسبت به دشمن خوش‌بین نبود، مطالبه مردم از مسئولان این است که نسبت به دشمنان ملت و انقلاب اسلامی خوشبینی را کنار بگذارید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha