• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071109142
  • خبرنگار : 50188

برگزاری همایش «نقش مهندسان در توسعه شهر» در رفسنجان

برگزاری همایش «نقش مهندسان در توسعه شهر» در رفسنجان

ایسنا/کرمان همزمان با روز ملی نخبگان، همایش «نقش مهندسان در توسعه شهر» و نمایشگاه نمای شهری در رفسنجان برگزار شد.

این همایش امروز ۱۱ مهرماه با حضور دکتر نیما جهان بین رئیس هیات مدیره انجمن صنفی معماران استان کرمان، رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار و جمعی از مهندسان برگزار و همچنین نمایشگاه نمای شهری در مجموعه خجسته آگاه افتتاح شد.

در این همایش مهندسان رشته‌های عمران، معماری، برق و مکانیک، پرسنل صدور پروانه شهرداری‌های مناطق نیز حضور داشتند و مقرر شد انجمن صنفی معماران استان کرمان در اولین فرصت نمایندگی خود را در رفسنجان افتتاح نماید.

شهردار نیز قول مساعد داد به شرط داشتن طراحی معماری ایرانی اسلامی، زمینی برای ساخت خانه معمار اختصاص دهد و همچنین برای مباحث آموزشی موردنیاز مهندسان شهر، حمایت لازم را به عمل آورد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این همایش خواستار همکاری جامعه نظام مهندسی در توسعه شهر شد و اظهار کرد: امیدوارم جامعه مهندسی ما طبق اصولی که بر پایه علم، تجربه و اصالت به ویژه اصالت ایرانی و اسلامی در حوزه معماری و شهرسازی و سایر رشته‌های تخصصی دارند، در توسعه شهر همراه باشند تا خدمتی برای مردم انجام داده باشیم.

وی بیان کرد: برای احداث مجموعه ۱۰۰ هکتاری گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در رفسنجان کمیته مهندسی تشکیل دادیم تا خطاهای ما کمتر شود و از نظرات دوستان نظام مهندسی بهره ببریم.

کهنوجی افزود: این همایش برای نخستین‌بار در رفسنجان برگزار شده و این‌گونه همایش‌ها باید تداوم یابد و حتی سال آینده به‌صورت استانی به مرکزیت رفسنجان برگزار شود.

شهردار رفسنجان درخواست کرد کارگروه‌های تخصصی در خصوص مسائل فنی و مهندسی در شهرداری تشکیل شود و گفت: هر جا لازم باشد شهردار حضور خواهد یافت و حمایت می‌کند.

کهنوجی تأکید کرد: در استفاده از توان جامعه نظام مهندسی در حوزه شهرداری استقبال می‌کنیم و از کمک به این جامعه در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌ها و همایش‌های فصلی با حضور اساتید استان و شهرستان و کشور دریغ نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یاد شهدای مقاومت و غزه بویژه شهید اسماعیل هنیه و سید شهیدان مقاومت مجاهد بزرگ شهید سید حسن نصرالله را گرامی داشت و افزود: دعا می‌کنیم روزی شاهد ریشه‌کن شدن غده سرطانی صهیونیستی باشیم که این وحشی‌گری و جنایت‌ها را در فلسطین و لبنان انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha