• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071109105
  • خبرنگار : 50123

یک مدرس حوزه و دانشگاه:

امروز در کل جبهه مقاومت نیاز به همدلی داریم/نیروهای مسلح وظیفه خود را انجام دادند

امروز در کل جبهه مقاومت نیاز به همدلی داریم/نیروهای مسلح وظیفه خود را انجام دادند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امروز نه فقط در ایران بلکه در کل جبهه مقاومت نیاز به یکی شدن و همدلی داریم و اگر دنبال مرگ آمریکا هستیم باید روز به روز اتحادمان را افزایش دهیم و همه اقشار دست به دست هم دهند و با انسجام و همدلی و مراقبت کار بزرگ را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی کلاته امروز ۱۱ مهرماه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به‌ویژه شهید سید حسن نصرالله و سردار شهید عباس نیلفروشان و حمایت از حزب‌الله لبنان در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ و ضربات امیدآفرین، شورآفرین و شادی‌آفرین سپاه به قلب اسرائیل، اظهار کرد: به فضل الهی ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد شد و اسرائیل و آمریکا را به شکست وادار ساخت که جای قدردانی و شکرگزاری دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح وظیفه خود را با عملیات وعده صادق ۲ انجام دادند که جای شکرگزاری دارد، افزود: اکنون وظیفه ما آغاز شده است که البته شب گذشته صحنه‌های باشکوهی از حضور مردم و جوانان در خیابان‌ها و حمایت از اقدام سپاه را شاهد بودیم، امروز باید مراقب باشیم که روایت اول را جلوتر از دشمن بگوییم و اگر دشمن می‌گوید ایران به اهداف خود نرسیده است، حرفی به گزافه است.

وی ادامه داد: دنیا شب گذشته دید که نیروهای سپاه و ارتش و نیروهای مسلح ایران در قلب اسرائیل چه کردند لذا دیگر نمی‌توانند جا خالی دهند، همچنین قبل از عملیات وعده صادق ۲، دیدیم که در داخل اسرائیل حادثه امنیتی رخ داد و چندین صهیونیست به درک واصل شدند که البته این مطالبه مقام معظم رهبری نیز بود که از داخل اسرائیل باید به خودشان ضربه بزنیم و نابود کنیم.

این کارشناس مسائل دینی خالص‌سازی و غربالگری را از وظایف همگان در آخرالزمان عنوان کرد و گفت: منافقان و سست‌اراده‌ها باید کنار بروند و کسانی که اراده قوی دارند باید در غربال بمانند و به میدان بیایند، فتنه‌های آخرالزمان که عصر امتحان و ابتلاست، با سرعت و پشت سر هم بروز و ظهور می‌یابند و جامعه ایمانی باید مراقب باشد و به سلامت عبور کند.

کلاته با تأکید بر اینکه وقتی رژیم صهیونیستی نباشد اسلحه خود را زمین خواهیم گذاشت، بیان کرد: در آموزه‌های دینی گفته می‌شود نباید فرماندهان را احساسی کرد و مسئولان ما باید به موقع و بر اساس منطق تصمیم بگیرند، پایداری و ثبات قدم از دیگر توصیه‌های قرآن در این شرایط حساس کنونی است. 

وی توضیح داد: این‌روزها بستر خوبی برای برپایی محافل و مجالس برای ذکر خدا در مساجد و تکایاست، هیئات مذهبی و پایگاه‌های بسیج و ... جا دارد در این شرایط محافل ختم صلوات، ختم قرآن و محافل گرامیداشت شهدا به یاد جبهه مقاومت برگزار کنند، همچنین به تصریح قرآن در زمان جنگ باید گوش به فرمان خدا و رسولش و در شرایط کنونی، مطیع امر امام جامعه باشیم. 

کلاته تأکید کرد: امروز هر خانه و مسجد، کوچه و محله یا هر هیئت و پایگاه باید یک ستاد عملیاتی باشد، ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها راه‌اندازی شوند و نباید رفقای خودمان را در لبنان و سوریه تنها بگذاریم و مانند دوران دفاع مقدس، نباید آرام بشینیم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هر کسی هر کاری از دستش بر می‌آمد دریغ نمی‌کرد که در این مورد روایت‌ها و ماجراهای فراوانی وجود دارد؛ امروز نیز جبهه مقاومت که مرزی ندارد و همه جبهه‌ها اعم از غزه و لبنان، سوریه، یمن، عراق یا ایران را شامل می‌شود، نیاز به کمک و یاری ما دارد و همه منتظرند، سپاه وظیفه عملیات غرورآفرین را انجام داد و همه ما مردم نیز وظیفه داریم هر کداممان در هر قشری یک ستاد عملیاتی شود و هر کاری بتواند برای یاری و حمایت انجام دهد تا این پیروزی‌ها ادامه یابد و پایدار بماند.

کلاته افزود: شهادت‌ها بر طبق معارف دینی باید مایه وحدت ما شود اما دشمن داشت کاری می‌کرد که این شهادت‌ها را مایه اختلاف ما قرار دهد، پس باید مواظب دشمن باشیم زیرا به لحظات آخر عمرش رسیده و هر کاری را برای بقا انجام می‌دهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه تأکید کرد: جوان و نوجوان ما به راحتی در این فضای مسموم رهاست و حرف دشمن را می‌زند که می‌گوید کار تمام شد؛ ما در یک عملیات دفاع مقدس، یک‌هزار شهید و سه هزار و ۹۰۰ مفقودالاثر و ۱۱ هزار مجروح داشتیم اما از پا نیفتادیم و شکست نخوردیم و اینها را نباید فراموش کنیم، رژیم صهیونیستی یک سال است که می‌گوید می‌خواهم غزه را نابود کنم اما نتوانست و امروز نه فقط درگیر با غزه بلکه با تمام جبهه مقاومت است.

کلاته با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم نداشتیم، تصریح کرد: امروز به برکت مجاهدت و خون مطهر شهدا به ویژه شهید طهرانی مقدم، مجهز به انواع موشک‌های نقطه زن هستیم و مردم هم در میدان هستند و حمایت می‌کنند.

وی در پایان گفت: امروز نه فقط در ایران بلکه در کل جبهه مقاومت نیاز به یکی شدن و همدلی داریم و اگر دنبال مرگ آمریکا هستیم باید روز به روز اتحادمان را افزایش دهیم و همه اقشار دست به دست هم دهند و با انسجام و همدلی و مراقبت کار بزرگ را انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha