• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071109071
  • خبرنگار : 50295

اجرای فاز دوم عملیات بهسازی و آسفالت آزادراه زنجان - تبریز

اجرای فاز دوم عملیات بهسازی و آسفالت آزادراه زنجان - تبریز
تصویر تزیینی است

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای فاز دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز از اول مهر ماه خبر داد.

اصغر اسماعیلی امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به خواسته‌های مردمی و با پیگیری‌های انجام‌شده، مناقصه قرارداد آسفالت این محور برگزار و عملیات راهبردی در آزادراه آغاز شده است که امیدواریم اقدامات انجام‌شده در این محور به سرعت پیش رود و از مسئولان شهرستان‌هایی که در این مسیر قرار دارند، انتظار می‌رود مقاطع بحرانی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آسفالت آزادراه زنجان - تبریز در کل مسیر دچار مشکل است، بیان کرد: ترمیم کل مسیر به‌دلیل محدودیت زمانی ممکن نیست. بنابراین با اولویت‌بندی نسبت به ترمیم مقاطعی که تخریب بالاتری در سطح جاده‌ دارند، اقدام شود تا در فصل زمستان مشکل کاربران جاده‌ای کاهش یابد.

اسماعیلی از رؤسای اداره‌های شهرستان درخواست کرد که قبل از پایان فصل کاری، هر روز این پروژه را رصد کنند و نسبت به حل مشکلاتی که در محل پروژه قابل برطرف شدن است، اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: وضعیت آسفالت آزادراه زنجان - قزوین به تازگی بهبود پیدا کرده و نگرانی به‌دلیل استفاده از ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در فصل زمستان وجود دارد، چون با این اقدام آسفالتی که به زحمت در این مسیر بهسازی شده است، تخریب می‌شود.

اسماعیلی بر لزوم تغییر فرهنگ رانندگی مردم در فصول سرد سال تاکید کرد و گفت: در کشور ما معمولاً بعد از بارش برف با هدف یخ‌زدایی و جلوگیری از لغزندگی سطح معابر و بروز مخاطرات مربوط به آن، روش پاشیدن نمک یا مخلوطی از شن و نمک را به کار می‌برند. این راهکاری ساده و ارزان برای کاهش اثرات یخ‌زدگی گذرگاه‌هاست، در حالی که روشی معمول است که خسارت‌های ناشی از آن به محیط زیست و جاده جبران‌ناپذیر خواهد بود. در این راستا همراهی مردم با راهداری بسیار اثر بخش خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط کنونی در استفاده از ترکیب ماسه و نمک در برف‌روبی زمستانی، ادامه داد: در حال حاضر از ترکیب سه به یک ماسه و نمک استفاده می‌شود و در شرایط اضطراری حتی به سمت استفاده از ترکیب یک به یک ماسه و نمک پیش می‌رویم که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی درباره بازگشایی محورها انجام شود تا توقع‌های عام مردم تعدیل شود. در غیر این صورت هرچه در دو سال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراه‌ها تلاش کرده‌ایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از پخش نزدیک به ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سال ۱۴۰۳ در محورهای استان خبر داد و افزود: وقتی با وجود مشکلات مالی کشور، این حجم آسفالت‌ریزی انجام می‌شود نباید با استفاده از نمک‌پاشی بدون در نظر گرفتن استانداردها روی مسیرهای تازه آسفالت‌شده عملاً آنها را تخریب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha