• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071108993
  • خبرنگار : 71496

جزئیات عملیات موشکی یمن با «قدس۵» در عمق اراضی اشغالی

جزئیات عملیات موشکی یمن با «قدس۵» در عمق اراضی اشغالی

یک نظامی یمنی با اشاره به استفاده از موشک‌های نسل پنجم قدس در میدان نبرد و ویژگی‌های آن، به دشمن صهیونیستی هشدار داد که باید منتظر غافلگیری‌هایی باشد.

به گزارش ایسنا، یک نظامی یمنی امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» اظهار کرد: موشک بالدار «قدس۵» به خدمت گرفته شد و این موشک بخشی از سامانه دوربرد قدس است.

این منبع یمنی گفت: برد موشک دوربرد «قدس ۵» به بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر می‌رسد و توان بالایی در پنهان شدن و مانور دارد.

او افزود: «قدس۵» از موشک‌های پیشرفته یمن بوده و یک موشک زمین به زمین است که برای اهداف نظامی و مهمی در نظر گرفته شده است.

این نظامی یمنی در ادامه گفت: «قدس۵» از سرعت بالا، قدرت تخریبی خارق‌العاده و نفوذ در تمامی پدافندهای هوایی موجود در منطقه برخوردار است.

او ادامه داد: پیش از این نیز دشمن با موشک‌ «قدس۳» غافلگیر شد و ما امروز خطاب به آن اعلام می‌کنیم که نسل پنجم این موشک‌ها وارد میدان نبرد شده و باید منتظر غافلگیری‌هایی باشید.

پیشتر نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات نظامی ارتش کشورش در عمق سرزمین‌های اشغالی گفت: عملیات نظامی را علیه پایگاه‌های نظامی در عمق اراضی اشغالی با سه موشک بالدار از نوع «قدس ۵» انجام دادیم. موشک‌های ما با موفقیت به اهداف خود اصابت کرد، این در حالی است که دشمن نتایج عملیات ما را کتمان می‌کند.

ارتش یمن در راستای حمایت از مقاومت فلسطین در غزه و کرانه باختری، از اکتبر ۲۰۲۳ عملیات‌هایی را علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت هستند،‌ آغاز کرد و در نتیجه حملات آمریکا و انگلیس به یمن در حمایت از تل‌آویو، حملاتی را علیه کشتی‌های این ۲ کشور نیز انجام داد. همچنین یمن با پهپادهای خود ایلات و تل‌آویو واقع در اراضی اشغای فلسطین را هدف قرار داده و تاکید می‌کند، تا زمانی که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد، به حملات خود ادامه خواهد داد.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha