• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071108932
  • خبرنگار : 50534

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان:

آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیازهای روز ارائه شود

آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیازهای روز ارائه شود

ایسنا/زنجان رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: آموزش‌های مهارتی باید پویا و متناسب با نیازهای روز تعریف و ارائه شود و قابلیت انعطاف و هماهنگی با نیازهای دائمی در حال دگرگونی‌های مختلف را داشته باشد.

طاهر یوسفی‌امیری امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه) در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان آموزشی و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی کشور که به میزبانی جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش، یکی از نیازها و زیرساخت‌های اساسی برای توسعه و پیشرفت پایدار هر کشور است.

وی بیان کرد: قدرت یادگیری، فهم، شناخت قواعد و قوانین حاکم بر دنیا و سیستم‌های پیرامونی، کشف روابط بین پدیده‌های مختلف، امکان بالا بردن دانش، توان تحلیل، مهارت‌ها و استفاده و بهره‌برداری از این موارد در راستای مطلوب و رشد، تعالی و رفاه فردی و اجتماعی از خصایص انسان است و به فعل درآمدن این خصایص عمدتاً در گرو آموزش‌هایی است که انسان از محیط اطرافش دریافت می‌کند.

یوسفی‌امیری ادامه داد: آموزش‌های دریافت‌شده توسط انسان در طول حیات خود، در اینکه چگونه می‌بینم، چه می‌دانم و چه می‌توانم تاثیر بسزایی دارد. آموزش‌های عمومی از دوران کودکی در خانواده، مدرسه، جامعه و رسانه‌ها و آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای از طریق دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و محیط‌های کاری دریافت می‌شود.

او با بیان اینکه با تغییرات اخیری که همه شاهد آن هستند و گسترش شدید فعالیت‌ها و فناوری‌های مختلف و نوبه‌نو شدن فرآیندها در کسب و کارهای مختلف، همه نیاز به آموزش‌های تخصصی و مهارتی کوتاه‌مدت دارد، اظهار کرد: نیاز به آموزش‌های تخصصی و مهارتی به‌صورت مشخص با محدوده مورد تعیین و با هدف تعیین‌شده به‌صورت مقطعی، موضعی و نقطه‌ای در راستای برآوردن اهداف خاص بیش از پیش احساس می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان زنجان هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی را ارتقای توان و مهارت افراد برای حضور موثر در جامعه و محل کار دانست و گفت: در این آموزش‌ها، افراد به ابزارها و تخصص‌هایی دست پیدا می‌کنند که در سایه آنها، شایستگی، بهره‌وری فردی و حرفه‌ای و سازمانی، جایگاه شغلی، اجتماعی و فرهنگی افراد بهبود پیدا می‌کند و در سایه این توسعه، سرمایه انسانی، اوضاع کلی جامعه و عملکرد سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف بهبود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در این عرصه از پیشگامان و پیشروان در کشور است، افزود: جهاد دانشگاهی با شبکه گسترده‌ای که در کشور دارد و با ارائه دوره‌های بسیار متنوع هم برای عموم مردم و هم برای شاغلان در صنایع و سازمان‌های مختلف ارائه داده، جایگاه بسیار والایی را داشته است و امیدواریم با برگزاری چنین گردهمایی‌هایی فرصتی برای همفکری و تبادل نظر بیشتر بین واحدها ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha