• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071108871
  • خبرنگار : 71588

رژیم صهیونیستی درصدد گسترش دایره جنگ به کرانه باختری

رژیم صهیونیستی درصدد گسترش دایره جنگ به کرانه باختری

دربحبوحه افزایش حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و نوار غزه، تنش در کرانه باختری همچنان وجود دارد و این تنش‌ها در سایه تدارکات نظامی رژیم صهیونیستی که ممکن است نشان‌دهنده نبردهای جدید در آنجا باشد، رخ داده است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته پس از ارزیابی وضعیت امنیتی توسط فرماندهی منطقه مرکزی در ارتش رژیم اشغالگر در سایه تشدید تجاوزات این رژیم در کرانه باختری، سه گردان ذخیره را به منظور انجام مأموریت «عملیاتی و تقویت دفاع» در کرانه باختری اعزام کند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از این اقدام رژیم صهیونیستی، برخی‌ها سوالاتی را درباره دلایل اقدامات این رژیم و تلاش برای انتقال درگیری از غزه به کرانه باختری مطرح کردند.

اهداف رژیم صهیونیستی

«تیسیر نصرالله»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح خاطرنشان کرد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از سه سال پیش یعنی قبل از هفت اکتبر به صورت روزانه ادامه داشته اما پس از این تاریخ روند آنها افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود اقدامات اخیر در کرانه باختری مؤید آن است که رژیم صهیونیستی چشمان خود را به کرانه باختری از جمله شهر قدس دوخته است.

تیسیر نصرالله همچنین تصریح کرد این تجاوزات رژیم صهیونیستی به‌رغم استفاده از بمباران هوایی، تخریب زیرساخت‌های تعدادی از اردوگاه‌ها و شهرها و تجاوزات شهرک‌نشینان به اموال و دارایی‌های شهروندان، انجام عملیات کشتار و سوزاندن خانه‌ها، محصولات کشاورزی و خودروها شدت کمتری نسبت به آنچه در غزه و لبنان اتفاق می‌افتد، دارد.

وی ادامه داد: من می‌ترسم که دامنه این حملات در زمانی گسترش یابد که جهان مشغول پیگیری جنگ آغاز شده توسط نیروهای اسرائیلی علیه غزه و لبنان و تخلیه کرانه باختری از نیروهای نظامی ارتش اشغالگر و جایگزینی آنها با نیروهای ذخیره باشد. برای همگان روشن شده است که اسرائیل به دنبال تحمیل واقعیتی جدید برای تضمین امنیت و ثبات خود برای سال‌های طولانی است که همه احتمالات را ممکن می‌سازد.

در همین رابطه، «کفاح حرب»، از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح گفت فراخواندن برخی گردان‌ها توسط اسرائیل به کرانه باختری در چارچوب تلاش آن برای تسلط بر این منطقه صورت گرفته است. هدف قرار دادن کرانه باختری توسط اسرائیل چندین سال است که با یورش‌ها، تجاوزات و کشتار بی‌وقفه و روزانه در مناطقی از کرانه باختری با سرعت فزاینده‌ای صورت می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست به دنبال نسل‌کشی و کوچاندن اجباری فلسطینیان از کرانه باختری و شهر قدس مانند نوار غزه و لبنان هستند.

پیشتر «احمد مجدلانی»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید کرده بود که هدف اصلی اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه، پایان دادن به نزاع با فلسطینی‌ها در قالب برنامه‌های اسرائیلی است که اساساً به دنبال محاصره تشکیلات خودگردان فلسطین است. 

وی در ادامه افزود هدف کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گسترش درگیری با فلسطینیان در کرانه باختری و کشاندن آنها به میدان درگیری نظامی است که با توجه به برتری نظامی و راه‌اندازی کمپین‌های سیاسی و رسانه‌ای برای توصیف ملت فلسطین به مردم «افراط‌گر و تروریسم» و تروریستی خواندن تشکیلات خودگردان فلسطین، میدانی است که برای آنها راحت است.

مجدلانی ادامه داد: در هر صورت، ما با نگرانی تلاش‌ها در راستای انتقال نمونه نسل‌کشی و کوچ اجباری از نوار غزه به کرانه باختری را دنبال می‌کنیم و از همه طرف‌های بین‌المللی می‌خواهیم تا برای نابودی کابینه نتانیاهو اقدام کنند.

در همین رابطه، «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیسستی اوایل ماه جاری میلادی از نتانیاهو خواست تحقق پیروزی در کرانه باختری را جزو اهداف جنگی قرار دهد.

همزمان با جنگ در غزه و لبنان، کرانه باختری نیز شاهد عملیات نظامی بی‌وقفه، افزایش شهرک‌سازی‌ها و مصادره اراضی از هر طریقی است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد «موشه اربیل» وزیر امور داخلی این رژیم خواستار تقویت شهرک‌سازی در کرانه باختری شده است.

پیشتر «مؤید شعبان»، رئیس مرکز مقاومت در برابر شهرک‌سازی گفته بود از هفتم اکتبر ۲۸ گروه فلسطینی آواره، ۴۵ هزار دونم مصادره شده و تاکنون ۱۹ فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشینان در کرانه باختری شهید و صدها تن زخمی شده‌اند.

جنگ غزه موجب تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شده است. از هفتم اکتبر تاکنون، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و آن‌ها از حمایت کابینه راست افراطی رژیم اشغالگر برخوردار هستند.

یورش به خانه‌ها و مزارع فلسطینیان در روستاهای فلسطینی به امری عادی تبدیل شده و ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها با آن مقابله نمی‌کند، بلکه از شهرک‌نشینان افراطی حمایت به عملی می‌آورد.

پیشتر روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد کشتار غیرنظامیان در مقیاسی که پیش از جنگ غزه غیر قابل‌تصور بود، به یک روال عادی تبدیل شده و سرکوب اقتصادی شدیدی علیه فلسطینیان در کرانه باختری در جریان است. بر اساس این گزارش، اگر این روند ادامه یابد، در نهایت کرانه باختری شاهد افزایش خشونت و تنش روزانه بین فلسطینی‌ها، شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده و غزه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

طبق گزارش نهادهای رسمی فلسطین، همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر، نظامیان ارتش این رژیم عملیات خود را در کرانه باختری گسترش داده و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تجاوزاتشان را به کرانه باختری افزایش داده‌اند و در نتیجه آن شمار شهدای فلسطینی در این منطقه به ۷۱۶ تن و شمار زخمی‌ها به حدود ۵۷۵۰ تن رسیده و بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن نیز بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha