• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403071108817
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در۶ ماهه اول سال‌ جاری انجام شد؛

تیمار و رهاسازی ۱۶۴مورد از حیات وحش در اردبیل

تیمار و رهاسازی ۱۶۴مورد از حیات وحش در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از انجام ۱۶۴ مورد تیمار و رهاسازی حیات وحش در شش ماهه اول سالجاری خبر داد.

میرصالح طاهری ۱۱ مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اغلب گونه‌های تیمار و رهاسازی شده شامل پرندگان است، اظهار کرد: ساری گپه، عقاب طلایی، دلیجه، قرقی، جغد، بوتیمار کوچک، دراج و شاهین از جمله پرندگان رهاسازی شده است.

طاهری افزود: تعدادی از این پرندگان، جوجه هایی هستند که توسط افراد ناآگاه از لانه برداشته شده و با کاهش توانایی بازگشت به طبیعت مواجه شده اما با تلاش محیط بانان و کارشناسان حیات وحش، قابلیت زندگی در زیستگاه طبیعی خود را بدست آورده و رهاسازی شدند.

وی گفت: همچنین برخی از این گونه ها توسط شکارچیان، زنده گیری شده بودند که پس از اطمینان از سلامت پرنده، در زیستگاه خود رهاسازی شدند.

طاهری افزود: علاوه بر پرندگان گونه هایی مانند سنجاب، خرگوش، روباه و مار از جمله گونه های تیمار و رهاسازی شده هستند.

این مسئول توضیح داد: با توجه به این‌که حیات وحش آسیب‌دیده، پس از درمان در طبیعت رهاسازی می‌شوند و تیمار این حیوانات به‌نحوی که حیوان قادر به ادامه زندگی در طبیعت باشد بسیار حائز اهمیت است. به همین منظور کلینیک حیات وحش اردبیل، حیات وحشی را که به دلایل مختلف آسیب دیده‌اند با امکانات بیشتری تحت نظر دامپزشک قرار گرفته و پس از درمان و بهبود کامل در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی می‌شوند.

طاهری در پایان با اشاره به اینکه نگهداری حیات وحش توسط افراد در منزل ممنوعیت قانونی دارد و باعث می شود گونه‌های جانوری وحشی از چرخه حیات خارج شده و  امکان بازگشت آن‌ها به طبیعت ضعیف شود از علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش در خواست کرد هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

کلینیک تخصصی حیات وحش در کنار موزه تاریخ طبیعی اردبیل واقع در راه دانشگاه جنب وروی دریاچه شکار ممنوع شورابیل قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha