• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403071108775
  • خبرنگار : 71610

۱۲ عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی/ ضربات مقاومت به اشغالگران در مارون الراس

۱۲ عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی/ ضربات مقاومت به اشغالگران در مارون الراس

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از موشک‌باران مواضعی در شمال فلسطین اشغالی توسط حزب‌الله لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خلال کمین قوات الرضوان فی مارون الراس، أصیب أکثر من ۳۵ جندیاً بدرجات متفاوتة. هذا إضافة إلی مقتل جندیین فی نفس الکمین.

مقاومت اسلامی لبنان در یازدهمین بیانیه عملیاتی امروز خود نیز اعلام کرد که نیروهای آن با نظامیان رژیم صهیونیستی که به شهرک «مارون الراس» نفوذ کرده ، درگیر شده‌اند و با هدف قرار دادن آنها شماری از آنها را کشته و زخمی کردند. طبق این بیانیه، درگیری ها در مارون الراس همچنان ادامه دارد.

در جریان کمین نیروهای رضوان در مارون الراس، بیش از ۳۵ سرباز در سطوح مختلف مجروح شدند. این علاوه بر کشته شدن ۲ سرباز در یک کمین صبح بود که ۱۸ زخمی هم داشت.

کانال ١٢ رژیم صهیونیستی نیز از کشته شدن یک نظامی در درگیری‌های شب گذشته در مرز لبنان خبر داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت آنها و همچنین در حمایت از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی با چند موشک محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی و تجهیزات توپخانه آنها در جنوب «کریات شمونه» را به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار دادند.

همزمان رسانه‌های عبری گزارش دادند که آژیرهای خطر در «المطله»، «زرعیت»، «شومرا» و «عرب العرامشه» در منطقه «الجلیل علیا» در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعتراف کرد که در این حمله ۵۰ موشک از خاک لبنان پرتاب شده است.

طبق این گزارش، این موشک‌ها با موفقیت از سامانه‌های پدافندی عبور کرده و به شهرک المطله اصابت کردند.

منابع محلی اعلام کردند در نتیجه این حمله دست‌کم ۱۰ خانه در المطله آسیب دیده‌اند.

حزب‌الله در بیانیه دیگری اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و ملت آن، ساعت ۹:۲۰ صبح روز چهارشنبه پادگان «زرعیت» را با موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

مقاومت لبنان در عملیاتی دیگر محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک «آویویم» را با چند موشک هدف قرار داد.

حزب‌الله همچنین گزارش داد: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و همچنین در دفاع از لبنان و مردم آن و در پاسخ به تهاجم وحشیانه اسرائیل به شهرها، روستاها و غیرنظامیان ساعت ۱۰:۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲-۱۰-۲۰۲۴ شمال شهر حیفا را با یک موج شدید موشکی بمباران کرد.

آژیرهای خطر نیز در حیفا و مناطق آن در الجلیل غربی به صدا درآمده است.

منابع خبری نیز از هدف قرار گرفتن مناطقی در الجلیل غربی خبر داده‌اند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که موج جدید حمله موشکی به سمت مناطق «یرؤون» و «آویویم» آغاز شده است.

حزب‌الله لبنان در دهمین بیانیه عملیاتی امروز خود نیز اعلام کرد که در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی محل استقرار نظامیان این رژیم در شهرک «ادمیت» را موشک باران کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که راه آهن اسرائیل به صورت موقت از امروز تا اطلاع ثانوی فعالیت خود را متوقف کرده است.

حملات مهیب حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی
شهرک المطله

مقامات رژیم صهیونیستی نیز از ساکنان شهرک‌های منطقه الجلیل علیا خواسته‌اند که در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

همزمان رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک نظامی رژیم اشغالگر در نتیجه کمین رزمندگان حزب‌الله در نزدیکی شهرک «العدیسه» در جنوب لبنان به هلاکت رسید و چند نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه (ششم مهر) نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان شد. حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha