• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071008543
  • خبرنگار : 71234

جزییات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس‌جمهور

جزییات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس‌جمهور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه مشترک این کمیسیون با رئیس‌جمهور گفت: در این جلسه آقای پزشکیان بیان داشت که در مقابل آمریکا کوتاه نیامده و کوتاه نمی‌آییم و دشمن در موضع ضعف است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسعودپزشکیان، رئیس جمهور گفت: در این جلسه رئیس جمهور با تاکید بر وفاق، توضیحاتی درباره شعارش داد و گفت که هم دولت و هم مجلس و هم بخش‌های مختلفی کشور باید یک نگاه مشترک داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم و مشکلات کشور و مردم را حل کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور گزارشی از سفرش به نیویورک و سازمان ملل از جمله ملاقات با ۱۷ تن از سران کشورها و همین‌طور برنامه‌های دیگر با رسانه‌ها و ایرانیان مقیم داد به نقدهای وارده هم اشاره کرد و گفت که ما نقدها را باید بشنویم و اصلاح کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: رئیس‌جمهور گفت در مقابل آمریکا کوتاه نیامده و کوتاه نمی‌آییم و دشمن در موضع ضعف است. همچنین ما جنگ طلب نیستیم اما خودمان را در مقابل دشمن کوچک نمی‌گیریم و کوچک نمی‌کنیم.

رضایی افزود: آقای پزشکیان توضیحاتی راجع به سفرش به عراق داد و گفت همه اقوام ایران از ترک و کرد و بلوچ و دیگران همه ایرانی هستند و همه متعلق به ایران هستند. او تاکید کرد بر اینکه هیچ وقت حتی به مصلحت هم دروغ نگفته و دروغ نمی‌گوید. بر هماهنگی بین بخش های مختلف کشور تاکید کرد و بیان داشت کسی را نمی‌آورد که  هماهنگ نباشد چون در وهله فعلی بیشتر به وفاق و همبستگی نیاز داریم.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور اشاره‌ای به ماجرای بازگشت آقای ظریف به دولت داشت و تاکید کرد که در همه جا برای او رهبری خط قرمز است. به مواضع خودش در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت که من برای آقای موسوی خیلی جاها سخنرانی کردم اما بعد از اینکه حضرت آقا آن مواضع را گفتند دیگر گفتم تمام شد و من دیگر همراهی نکردم. تلاش می‌کنم آنهایی را که در واقع پیاده شدن از قطار انقلاب، سوار کنیم و علاقمندیم که کسی از کشتی انقلاب پیاده نشود.

این نماینده مجلس افزود: رئیس‌جمهور اعلام ‌کرد که تلاش می‌کند مشکلات کشور را حل کرده و صرفا به همین دلیل هم به ریاست جمهوری آمدم و گفت که محور کار ما چشم انداز، سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم است.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور به چالش‌های کشور از جمله در بحث ناترازی آب و برق و گاز اشاره کرد و گفت اگر ما همه دست به دست هم ندهیم، این مشکلات حل نمی‌شود و باید برای حل آن همه دست به دست هم بدیم. همچنین سفرهای استانی را شروع کرده اما روش و شیوه آن را اصلاح خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اعضای کمیسیون در این جلسه گفت: اعضای کمیسیون خواستار اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی کارکنان دولت شدند. همچنین تاکید داشتند که مواضع و دیدگاه‌های رئیس‌جمهور باید همراه با صلابت باشد. هر کاری که قرار است دولت انجام دهد، باید پیوست افکار عمومی داشته باشد و افکار عمومی توجیه شوند. بر اهمیت استفاده از ظرفیت سفرای خارجی مقیم کشور برای توسعه دیپلماسی تاکید کردند. بر اینکه تفسیر قانون بر عهده مجلس  است و نه بر عهده دولت تاکید کردند.

وی اضافه کرد: محور بعدی این بود که افرادی معتدل و کارآمد به عنوان استاندار در کشور معرفی و انتخاب شوند. سازوکاری برای مشارکت نمایندگان در سیاست خارجی دیده شود. لزوم حمایت از مقاومت، اصلاح نظام اداری و بروکراسی کشور و ساماندهی مدیریت کشور، داشتن ایده حکمرانی در مدیریت اجرایی کشور، بهره‌مندی از فرصت‌ها در دو کشور آذربایجان و افغانستان، تاکید بر رفع تحریم ها، رسیدگی به وضعیت گزینش در استخدام ها، تقویت بودجه دفاعی، اصلاح ساختار وزارت امور خارجه، تاکید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها و نگرانی از ناترازی انرژی در کشور، لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای آب‌های مرزی، لزوم هماهنگی با ارکان کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب در اتخاذ تصمیمات از دیگر مواردی بود که نمایندگان در این جلسه مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha