• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403071008531
  • خبرنگار : 71983

افزایش نرخ ارز ناشی از عملیات وعده صادق ۲ مقطعی خواهد بود/ کاهش التهابات بازار با تدابیر بانک مرکزی

افزایش نرخ ارز ناشی از عملیات وعده صادق ۲ مقطعی خواهد بود/ کاهش التهابات بازار با تدابیر بانک مرکزی

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به شهادت شهید حسن نصرالله و عملیات وعده صادق ۲ ایران در حمله به اسرائیل گفت: در شرایط فعلی هم اقتصاد و بازار ارز ما را دچار تلاطم شدید و پایدار نخواهد بود؛ چرا که بازار ارز ما امروز به آن درجه از ثبات رسیده که بتواند در برابر اینگونه مسائل غیراقتصادی مقاومت داشته باشد و اگر تغییر قیمتی هم اتفاق می‌افتد همچون موارد قبل موقتی و کوتاه مدت خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد؛ نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس  در گفتگو با ایسنا گفت: با تدبیر و مدیریت خوب بانک مرکزی در یک سال گذشته علی‌رغم تنش‌های امنیتی شاهد کاهش نوسانات قیمت ارز در بازار بوده‌ایم.

وی افزود: این کاهش محسوس نوسانات قیمت ارز در بازار در یک سال گذشته در حالی است که ما در این مدت بزرگترین اتفاقات سیاسی، نظامی و امنیتی در دهه‌های گذشته را در منطقه شاهد بوده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ نیز در جلسه خود و در بررسی عملکرد بانک مرکزی در حوزه بازار ارز بر کاهش نوسانات قیمت ارز با تدبیر بانک مرکزی صحه گذاشتند.

موحد خاطرنشان کرد: هیچ یک از اتفاقات امنیتی در یک سال گذشته همچون عملیات طوفان و الاقصی، ترور شهید هنیه و غیره نتوانست نوسانات سال‌های قبل را در بازار ارز ایجاد کند و اگر هم تغییر قیمتی را در بازار پس از اتفاقات امنیتی شاهد بودیم این تغییر قیمت‌ها به اندازه سال‌های قبل نبود بلکه کوتاه مدت بود و پس از چند روز بازار آرامش خود را باز می‌یافت.

وی با اشاره به شهادت شهید حسن نصرالله و عملیات وعده صادق ۲ ایران در حمله به اسرائیل افزود: در شرایط فعلی هم اقتصاد و بازار ارز ما را دچار تلاطم شدید و پایدار نخواهد بود؛ چرا که بازار ارز ما امروز به آن درجه از ثبات رسیده که بتواند در برابر اینگونه مسائل غیراقتصادی مقاومت داشته باشد و اگر تغییر قیمتی هم اتفاق می‌افتد همچون موارد قبل موقتی و کوتاه مدت خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha