• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071008514
  • خبرنگار : 50664

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد  

بهینه‌سازی ۴۰۰۰ واحد موتورخانه مراکز آموزشی در خراسان رضوی 

بهینه‌سازی ۴۰۰۰ واحد موتورخانه مراکز آموزشی در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از اصلاح و بهینه‌سازی رایگان ۴۰۰۰ واحد موتورخانه مراکز آموزشی در این استان با هدف کاهش مصرف گاز مشترکین خبر داد.

حسن افتخاری اظهار کرد: در این طرح، بهسازی موتورخانه واحدهای تجاری، مسکونی، اداری و مراکز آموزشی و گردشگری از محل منابع داخلی شرکت گاز به صورت رایگان انجام می‌شود. لذا از ابتدای آغاز طرح در دی‌ماه ۱۳۹۹ تا پایان شهریورماه امسال، ۴۰۰۰ واحد موتورخانه مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه و مؤسسات علمی و ... با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۷ میلیارد ریال در خراسان رضوی بهینه‌سازی شد.

وی با بیان این که در این طرح ۳ اقدام مهم شامل عایق‌کاری، سرویس و تنظیم مشعل و نصب ضد رسوب با هزینه شرکت گاز به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: عایق‌کاری لوله‌ها و دیگ باعث جلوگیری از اتلاف حرارت از مدار گرمایش و پایانه‌های حرارتی شده و سرویس و تنظیم مشعل هم علاوه بر افزایش راندمان حرارتی باعث کاهش آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای می‌شود و افزایش راندمان احتراقی موتورخانه‌ها و کاهش مصرف گاز از اهداف نهایی اجرای این طرح است.

افتخاری ادامه داد: مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی می‌توانند برای استفاده از مزایای این طرح به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir مراجعه و با انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. اجرای این طرح همگام با سیاست‌های وزارت نفت مبتنی بر کاهش مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، موتورخانه قلب مصرف کننده انرژی گاز است به همین دلیل بهینه‌سازی مصرف در آن می‌تواند در مدیریت مصرف به‌ویژه در روزهای خیلی سرد کمک بزرگی به پایداری جریان گاز داشته باشد. 

وی افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که اصلاح و بهینه‌سازی مصرف گاز در هر موتورخانه بین ۱۷ تا ۲۴ درصد کاهش مصرف گاز را به دنبال خواهد داشت.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، افتخاری گفت: کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی می‌تواند زمینه‌ساز گازرسانی بیشتر به بخش‌های مولد و تولیدی استان با هدف کمک به رشد و رونق تولید باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha