• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071008320
  • خبرنگار : 30147

بازدید سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان از صنایع زبرخان

بازدید سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان از صنایع زبرخان

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار زبرخان از بازدید سرکنسول کنسولگری کشورهای پاکستان و ترکمنستان از صنایع این شهرستان خبر داد.

سید مؤمن حسینی در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان در این سفر از شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان زبرخان بازدید داشتند.

وی با بیان اینکه شرکت تولید کنتورهای هوشمند آب و یک شرکت تولید ماشین‌آلات بسته‌بندی لبنیات از جمله صنایعی بودند که برای آشنایی با فعالیت‌ها مورد بازدید قرار گرفتند، گفت: بر اساس آنچه اعلام کردند بازدیدهای دیگری هم از شهرک صنعتی زبرخان خواهند داشت.

فرماندار زبرخان از فعالیت ۲۰۵ واحد صنعتی در شهرک صنعتی زبرخان خبر داد و افزود: مقرر شد علاوه بر صنایع از تولیدات باغی شهرستان از جمله آلو نیز بازدید داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین محصول آلوی شهرستان به پاکستان صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: با صحبت‌های صورت گرفته در این سفر مقرر شد برای این محصول جلسات و بازدیدهایی داشته باشیم. این سفرها و آشنایی با صنایع شهرستان بسیار حائز اهمیت و در مبادلات تجاری و صادرات تأثیرگذار است.

بازدید سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان از صنایع زبرخان

فرماندار زبرخان با بیان اینکه سرکنسولگری‌ها می‌توانند در این‌گونه سفرها و بازدیدها سرمایه‌گذاران کشورهایشان را همراه بیاورند، گفت: چون ظرفیت شهرک صنعتی شهرستان اشباع شده و زمین نداریم برای سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی امکان اینکه سرمایه‌گذار خارجی بپذیریم نداریم اما برای تولیدات باغی به ویژه آلو زمینه سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی برای فراوری و نحوه خشک شدن محصول وجود دارد و استقبال هم می‌کنیم.

وی افزود: گرچه مبادلات تجاری ایران و به طور خاص شهرستان زبرخان با کشورهای همسایه ازجمله پاکستان، ترکمنستان، افغانستان و دیگر کشورها، در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته اما نیازمند توجه و همت بیشتر دولت ایران و دولت‌های همسایه است.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های بسیار مستعد شهرستان زبرخان به واسطه وجود باغات گسترده و کشاورزی شهرستان و همچنین وجود شهرک بزرگ صنعتی خیام، برای همکاری‌های تجاری با دیگر ملل، آمادگی این را داریم تا ارتباطات خود را توسعه و گسترش داده که در این مسیر کنسولگری‌ها و سفارت‌های دولت‌ها می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

بازدید سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان از صنایع زبرخان

زبرخان دومین شهرستان صنعتی خراسان رضوی است، هم اکنون شهرک صنعتی خیام زبرخان با ۲۰۵ واحد صنعتی فعال زمینه اشتغال حدود ۷۰۰۰ کارگر را در این مجموعه فراهم کرده است.

بخش زبرخان نیشابور، تیرماه ۱۳۹۹ به شهرستان ارتقا یافت. هم اکنون این شهرستان به مرکزیت شهر قدمگاه در ۱۱۱ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha