• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071008227
  • خبرنگار : 50653

جلوگیری از دست‌فروشی ۱۱۵۷ نفر در اصفهان

جلوگیری از دست‌فروشی ۱۱۵۷ نفر در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در شش ماه نخست سال جاری از بساط‌گستری و دست‌فروشی ۱۱۵۷ نفر جلوگیری شد. همچنین هدایت و ساماندهی ۶۷۰ متکدی را نیز تحقق بخشیدیم.

مصطفی مرادیان‌نژاد ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۶۳۲ تذکر و ۴۸۰۴ اخطاریه صادر شده است. همچنین رفع تخلف ۱۴ هزار و ۶۰۱ متصدی صنفی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازۀ زمانی ۳۵۳۷ اخطاریه با موضوع جلوگیری از نصب تابلوهای غیرمجاز صادر و ۱۳۲۴ مورد نیز رفع تخلف شد. تاکنون با هدف جمع‌آوری خودروهای فرسودۀ رهاشده در معابر شهر، ۵۶۴ اخطاریه صادر و ۱۱۳ خودرو نیز جمع‌آوری شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان توضیح داد: در این مدت، از بساط‌گستری و دست‌فروشی ۱۱۵۷ نفر جلوگیری شد. همچنین هدایت و ساماندهی ۶۷۰ متکدی را نیز تحقق بخشیدیم.

مرادیان‌نژاد با اشاره به اینکه در بخش کنترل ساختمان  از ادامۀ فعالیت و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی متخلف یا بدون مجوز و پروانه از ۷۲ احداث زمین بایر جلوگیری شده است، تصریح کرد: همچنین از افزایش طبقات ۵۷۲ ساختمان، تعمیرات داخلی غیرمجاز ۲۲۵۴ ساختمان، تبدیل وضعیت ۶۱۰ ساختمان و فعالیت ۸۰۱۹ کارگاه ساختمانی متخلف نیز ممانعت شد.

 وی اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری در راستای اجرای بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها مبنی ‌بر «رفع مزاحمت کارگاه‌های صنفی مزاحم» از طریق اجرای تمهیدات و تعطیلی، ۸۹ رأی قضائی اجرایی شد. براساس بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها مبنی ‌بر «رفع خطر از بناهای حادثه‌آفرین، چاله‌ها و اشیای مشرف به معابر عمومی» ۱۸۱ رأی به مرحلۀ اجرا رسید. به‌منظور اجرای مادۀ ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها نیز طی شش ماه ابتدای سال جاری ۵۲۹ رأی در این کلان‌شهر اجرا شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ادارۀ ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری این سازمان خاطرنشان کرد: در بخش کنترل دفع ضایعات ساختمانی در سطح شهر نیز اقداماتی صورت گرفت. از این اقدامات، می‌توان به تعطیلی کارگاه‌های ایجادکننده سد معبر، پیشگیری از تخلیۀ مصالح و نخاله در معابر عمومی اشاره کرد؛ چراکه در این زمینه ۴۹۴۸ اخطار صادر و ۱۰۵۹ کارگاه ساختمانی متخلف نیز تعطیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha