• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071008184
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

تربیت دانشجوی کاربردی برای مملکت ضرورت دارد

تربیت دانشجوی کاربردی برای مملکت ضرورت دارد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان بر تربیت دانشجوی کاربردی در دانشگاه‌های استان تأکید کرد.

ابوطالب شفقت امروز (دهم شهریور) در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان با معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری که در دانشکده شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: شهادت شهید سید حسن نصرالله ضایعه بزرگی است و با رفتن یک فرمانده پرچمی نخواهد افتاد و جامعه اسلامی به تاسی از خط سرخ حسینی استمرار این سیدالشهدا مقاومت را قوی‌تر ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت دشمنان امت اسلامی دست و پا زدن در منجلاب است و در جنگ افرادی که اراده را تحمیل می‌کنند موفق هستند و اکنون شهدا اراده را بر دشمنان تحمیل کرده و دنیا را بر علیه رژیم صهیونیستی بیدار کردند.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه بقای صنعت در گرو داشتن واحدهای پژوهشی و آرندی است، تصریح کرد: صنعت باید واحد پژوهشی و آرندی داشته باشد تا از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها بهره‌مند شود.

وی با تاکید براینکه صنایعی موفق هستند که با دانشگاه‌ها در ارتباط باشند و از تحقیقات آنان برای حل مشکلات بهره بگیرند، اضافه کرد: امروز اقتدار دفاعی کشور توسط دانشگاه‌ها اداره می‌شود و محصولاتی که وارد می‌شود نسبت به تولید بسیار بالاست.

شفقت تاکید کرد: باید اراده خود را به سمت نوآوری سوق دهیم چراکه این امر اقتدار جهان اسلام را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: در دانشگاه ضرورت دارد زنجیره دانش به علم و فناوری تبدیل و آن را به زندگی مردم وارد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه در هیات ممیزه تنها مقاله محور نباشد و تحقیقات آن کاربردی باشد، افزود: نیاز است صنعت کارگاه آموزشی دانشگاه‌ها باشد.

استاندار لرستان بر تربیت دانشجوی کاربردی در دانشگاه‌های استان تاکید و بیان کرد: دانشجوی تئوری محور به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد و باید بیش از این پیگیر رشد علمی و صنعتی باشیم و گذشته را جبران کنیم.

وی گفت: صنعتگران لرستان باید به دانشگاه و آموزش عالی اعتماد کنند و از دستاوردهای علمی آن‌ها استفاده کنند و امور مالیاتی نیز با دانشگاه و صنعت تعامل داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha