• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071008097
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه:

کرمانشاه میزبان مسابقات بین‌المللی بسکتبال ۳ نفره شد/ ۱۰ کشور دعوت شده‌اند

کرمانشاه میزبان مسابقات بین‌المللی بسکتبال ۳ نفره شد/ ۱۰ کشور دعوت شده‌اند

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی بسکتبال سه نفره کشور به میزبانی کرمانشاه در دی ماه امسال خبرداد.

کرم احمدیان، امروز (۱۰ مهر) در نشستی خبری، بااشاره به تدارک کرمانشاه برای میزبانی مسابقات بین المللی بسکتبال خیابانی یا سه نفره، اظهار کرد: از مدت‌ها پیش باتوجه به شرایط خوب کرمانشاه در رشته بسکتبال تصمیم بر آن شد تا میزبانی مسابقات بین المللی بسکتبال سه نفره یا خیابانی را برای اولین بار در کشور به میزبانی کرمانشاه بگیریم. 

وی افزود: در این راستا، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت و مجوزها و موافقت‌های استانی را برای این میزبانی گرفتیم و در مرحله بعد مجوز فدراسیون و شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان نیز اخذ شد. 

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده این میزبانی حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: بودجه مورد نیاز برای این مسابقات در شورای اداری استان مصوب شده، هرچند که به نظر می‌رسد هزینه‌های پیش بینی نشده‌ای هم در زمان برگزاری مسابقات داشته باشیم. 

وی از ارسال دعوت نامه به حدود ۱۰ کشور از جمله روسیه، ترکیه و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای شرکت در این مسابقات خبر داد و گفت: علاوه بر تیم ملی ایران، یک تیم هم از کرمانشاه در این مسابقات حضور خواهد داشت. 

احمدیان، زمان برگزاری این رویداد را در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۸ دی ماه اعلام کرد و افزود: در صورت مساعد بودن هوا برنامه‌ریزی شده این مسابقات در فضای باز برگزار شود، چنانچه شرایط جوی نامساعد باشد هم این مسابقات در سالن ورزشی برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مسابقات یک رویداد بین المللی است و نمایندگانی از کشورهای مختلف در آن حضور خواهند داشت، در تلاشیم تا بتوانیم جاذبه‌های تاریخی شهرمان را هم معرفی کنیم، لذا در صورتی که مسئولین میراث فرهنگی استان موافقت کنند، مسابقات را در تاق بستان برگزار خواهیم کرد. 

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات نیز گفت: تیم اول حدود سه هزار دلار، تیم دوم  دو هزار دلار و تیم سوم نیز هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد. بهترین بازیکن و بهترین اسلم دانک نیز هرکدام ۵۰۰ دلار جایزه خواهند گرفت. 

احمدیان در ادامه تاکید کرد: زمانی که میزبانی یک رویداد بین المللی را می‌گیریم، علاوه بر اینکه امکانات و تجهیزات بیشتری در آن رشته ورزشی به استان داده می‌شود، در بحث ایجاد شور و نشاط، معرفی جاذبه‌های گردشگری و رشد و ترقی ورزش استان نیز تاثیرگذار خواهد بود. 

وی از اسپانسرها و کارخانجات کرمانشاه برای حمایت از این مسابقات دعوت کرد و گفت: این مسابقات بهترین فرصت است تا برندهای خود را به دنیا معرفی کنند، چراکه مسابقات در سامانه فدراسیون جهانی ثبت می‌شود. 

رئیس هیات بسکتبال استان در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به حدود شش سال حضورش در هیات بسکتبال استان، گفت: زمانی که به این هیات آمدم، با مجموعه جامعه بسکتبال استان تلاش شد تا چراغ بسکتبال کرمانشاه روشن نگه داشته شود. 

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه وظیفه هیات تیم‌داری نیست، اما با تلاش زیاد حدود چهار سال در رقابت‌های لیگ بسکتبال ایران حضور پیدا کردیم تا اینکه سال گذشته دیگر از نظر مالی توانی برای شرکت در این رقابت‌ها نداشتیم و هیچ اسپانسری هم حاضر به حمایت از تیم استان نشد. 

احمدیان تاکید کرد: در حال حاضر با رایزنی‌های صورت گرفته با فدراسیون، مجوز حضور یک تیم از کرمانشاه را در لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران گرفته‌ایم، اما حضورمان در این لیگ مستلزم حمایت اسپانسرها است. 

وی افزود: طی سالهای گذشته برای تمام مسابقات کشوری بسکتبال و بسکتبال سه نفره که هر دو المپیکی هستند، تیم‌های استان را در هر دو بخش دختران و پسران اعزام کردیم. 

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه  با بیان اینکه طی این مدت توجه ویژه‌ای به شهرستان‌های استان شده، عنوان کرد: شهرستان محوری را در دستور کار خود قرار دادیم و تلاش شده تا هیات‌های شهرستانی را از نظر تجهیزات و امکانات بروزرسانی کنیم. 

وی به رفع مشکلات زیرساختی برخی از شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌ها و حمایت‌هایی که مدیرکل ورزش و جوانان استان داشتند، برای شهرستان‌های سرپلذهاب و دالاهو دستگاه حلقه بسکتبال و دکل بسکتبال و برای شهرستان صحنه نیز اسکوربورد سالن بسکتبال را که مطابق با آخرین استانداردها هستند، خریداری و نصب کردیم. همچنین هرساله به همه شهرستان‌ها توپ بسکتبال داده می‌شود. 

احمدیان خاطرنشان کرد: در بین استان‌های کشور، کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که در بحث توزیع امکانات در بین شهرستان‌ها پیشتاز است. 

وی در ادامه به تلاش برای احیاء زیرساخت‌های بسکتبال کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که هیات را تحویل گرفتیم، سالن بسکتبال استان از طریق ماده ۸۸ به هیات شهرستان واگذار شده بود و عملا هیچ درآمدی عاید هیات استان نمی‌شد، دراین راستا با پیگیری‌هایی که از طریق اداره کل ورزش و جوانان داشتیم، این سالن را از ماده ۸۸ خارج کرده و تحت نظر هیات استان درآوردیم و با عنوان خانه تخصصی بسکتبال کرمانشاه اکنون فعالیت می‌کند. 

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه به فرسودگی سالن بسکتبال کرمانشاه نیز اشاره‌ای داشت و افزود: سالن تختی و دفتر هیات استان حدود ۳۵ سال عمر دارد و کاملا فرسوده شده، لذا کار احیاء و بهسازی آن را در دستور کار قرار دادیم که اکنون در مراحل پایانی کار قرار دارد. 

وی در ادامه به وضعیت بسکتبال زنان در کرمانشاه نیز پرداخت و گفت: فعالیت‌های بسیار خوبی طی سالهای گذشته در رده‌های سنی پایه صورت گرفته و اخیرا نیز در استعدادیابی‌های فدراسیون ۱۴ نفر از دختران ما انتخاب شده‌اند. در بخش نونهالان نیز دختران ما جزو هشت تیم برتر کشور در رقابت‌های قهرمانی کشور قرار گرفته‌اند که در حال برگزاری است. 

طبق آخرین آمار هیات پزشکی ورزشی استان در حال حاضر هیات بسکتبال کرمانشاه ۱۵۵۷ ورزشکار بیمه شده دارد که براساس پیش بینی رئیس هیات بسکتبال استان این آمار تا پایان سال به بیش از دو هزار نفر خواهد رسید. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha