• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071008067
  • خبرنگار : 71660

نخست‌وزیر اسپانیا کشتارهای جمعی در غرب آسیا را محکوم کرد

نخست‌وزیر اسپانیا کشتارهای جمعی در غرب آسیا را محکوم کرد

نخست‌وزیر اسپانیا «قتل‌عام‌های معمول» در غرب آسیا را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا سکوت خود را بشکند.

به گزارش ایسنا، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا روز دوشنبه طی مراسمی که توسط روزنامه «لا ونگوردیا» برگزار شده بود، گفت: «باید از قوانین بین‌المللی حمایت و صلح را در خاورمیانه و اوکراین ترویج دهیم.»

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، نخست‌وزیر اسپانیا افزود: «اگر جامعه بین‌المللی همچنان سکوت پیشه کند، ما صدای خود را بلندتر خواهیم کرد تا از صلح و قوانین بین‌المللی دفاع کنیم.»

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که تصمیم گرفته کشور فلسطین را به نشانه حمایت از روند صلح با رژیم صههیونیستی به‌رسمیت بشناسد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد سیصد و شصت و یکمین روز خود شده که یورش‌های اشغالگران به روستاها و شهرهای کرانه باختری همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین در طولکرم، نابلس و طوباس وارد درگیری شدند.

علاوه بر این، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه خبر آغاز تجاوز زمینی به جنوب لبنان را اعلام کرده و گفت: «بر اساس تصمیم رده سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستاهای نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.»

نخست‌وزیر اسپانیا در ادامه اظهاراتش افزود: «کسانی که از دموکراسی متنفرند، همه جا آن را سرکوب می‌کنند. ما تحت یک حمله بی‌امان از دروغ زندگی می‌کنیم. دشمنان دموکراسی به هیچ قانونی احترام نمی‌گذارند. در مواجهه با این چالش، ما باید پا پیش بگذاریم و از دموکراسی دفاع کنیم.»

یونیفل یورش زمینی صهیونیست‌ها را محکوم کرد

اسپانیا که فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را بر عهده دارد، به رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که باید عملیات زمینی را متوقف کند.

«خوزه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا امروز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت رژیم صهیونیستی باید حملات زمینی در جنوب لبنان را متوقف کند تا از تشدید درگیری در منطقه جلوگیری کند.

نشریه «ال پائیس» به نقل از این وزیر اسپانیایی گفت: «این یک درگیری غیر قابل تحمل است و اکنون باید متوقف شود. نمی‌توانیم بپذیریم که جنگ روش معمول مراودات در میان مردم خاورمیانه باشد. برای دستیابی به صلح تنها یک راه وجود دارد؛ احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه. این مارپیچ خشونت باید متوقف شود.»

او خواستار آتش‌بس و آزادی اسیران صهیونیست در غزه شد.

از فوریه ۲۰۲۲، اسپانیا فرماندهی نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) را بر عهده دارد و بیش از ۶۵۰ سرباز را به‌عنوان بخشی از ۱۰۰۰۰ نیرو در آنجا مستقر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha