• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071008056
  • خبرنگار : 50042

ماجرای اعلام جرم دادستان تالش علیه معاون استاندار گیلان چیست؟

ماجرای اعلام جرم دادستان تالش علیه معاون استاندار گیلان چیست؟

ایسنا/گیلان امروز اخباری در برخی پایگاه‌های خبری استان با این مضمون که «پیرو مکاتبات و دخالت‌های غیرقانونی موسی فکور، معاون عمرانی استانداری گیلان در خصوص جلسات شورای شهر تالش که منجر به ترک جلسه سه عضو شورای شهر تالش شد دادستان تالش در اقدامی شجاعانه و قابل تحسین رسما از فکور به اتهام جلوگیری از اجرای دستور قضایی و تضییع حقوق عامه اعلام جرم کرد» منتشر شد، دادستان تالش مصاحبه را به زمان دیگری موکول کرد اما معاون عمرانی استانداری گیلان که بر علیه‌اش اعلام جرم شده توضیحاتی در خصوص جزئیات این موضوع ارائه کرد.

موسی فکور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص اعلام جرم دادستانی تالش، اظهار کرد: هیئت رئیسه شورای تالش جلسه‌ای با حضور اعضا برگزار و با انجام رای‌گیری رئیس را انتخاب کردند، اما بعد از انتخاب رئیس، اعضایی که مخالف گزینه انتخابی بودند صورتجلسه را امضا نکرده و جلسه را ترک کردند.

وی افزود: برابر قانون وقتی اعضا در جلسه حضور یابند و جلسه به صورت رسمی تشکیل و رای‌گیری انجام شود، آن جلسه قانونی است. در چنین شرایطی افرادی که جلسه را ترک کردند و صورتجلسه را امضا نکردند، مرتکب تخلف شده‌اند که باید بررسی‌های بیشتری انجام می‌گرفت.

معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: پیرو این اتفاق جلسه‌ای با حضور اعضا هم در تالش و هم در استانداری برگزار شد و نتایج بررسی‌های کارشناسانه این بود که جلسه قانونی برگزار شده و انتخاب انجام شده هم درست بوده و بقیه اعضای هیئت رئیسه هم باید در جلسه بعدی انتخاب شوند.

فکور ادامه داد: اعلام جرم صورت گرفته با این عنوان بوده که فرآیند انجام گرفته را دخالت در امور دانسته‌اند و پرونده تشکیل شده، در حالیکه اقدامات انجام گرفته فرآیند و نظر کارشناسانه بوده و حتی طی دو نامه نظر کارشناسی را به فرماندار شهرستان اعلام کردیم. برابر قانون موظف هستیم در چنین مواردی به نماینده دستگاه اجرایی در شهرستان مشاوره دهیم و کار قانونی را ابلاغ کنیم که در این مورد هم انجام شد.

در آخرین تماس خبرنگار ایسنا با دستگاه قضایی و پیگیری‌های انجام شده، صحت اعلام جرم توسط دادستانی تالش تایید شد اما انجام مصاحبه تکمیلی در خصوص جزئیات این اعلام جرم علیه معاون عمرانی استانداری گیلان را به زمان دیگری موکول کردند که به محض انجام مصاحبه، خبر تکمیلی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha