• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071007984
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه بهاباد در آیین شور عاطفه‌ها:

عاطفه و محبت تنها برای فقر نیست

عاطفه و محبت تنها برای فقر نیست

ایسنا/یزد امام جمعه شهرستان بهاباد با تاکید بر لزوم ترویج محبت و دوستی در جامعه اسلامی، تاکید کرد: عاطفه و محبت تنها برای فقر نیست بلکه جایی که ظلم می‌بینیم نیز باید عاطفه به جوش آید.

حجت الاسلام «علی اکبر ابرهیمی بشکانی» در مراسم «شورعاطفه‌ها» که با شعار «آینده ساز باشیم» و به صورت نمادین با حضور مسئدولان شهرستان در دبستان دخترانه شاهد شهید مدنی برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، شهید «سید حسن نصرالله» و سردارسپاه اسلام «عباس نیلفروشان» و همراهانشان، به اهمیت کمک و احسان به دیگران از نگاه قرآن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: شور عاطفه‌ها از جمله اقدام‌ها و برنامه‌های بسیار مثبت و ارزشمند فرهنگی است که همه ساله با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار می‌شود.

وی با بیان این که باید محبت و دوستی را در خود حفظ کرده و آن را به دیگران منتقل کنیم، تصریح کرد: عاطفه و محبت تنها برای فقر نیست بلکه جایی که ظلم می‌بینیم، باید عاطفه به جوش آید.

امام جمعه بهاباد با اشاره به ظلم و ستم آمریکا و اسرائیل در لبنان غزه و فلسطین و بی‌تفاوتی جهانیان در مقابل آن، گفت: در غزه، فلسطین و لبنان بدترین جنایات می‌شود؛ نباید گفت این‌ها به ما چه ارتباطی دارد بلکه عاطفه انسانی این است که انسان در همه عرصه‌ها به یاد مظلومین و مبارزه با ظلم باشد.

بشکانی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم ایران اسلامی در این روزها به یاری کودکان و نوجوانان نیازمند بشتابند و در آغاز سال تحصیلی جدید زمینه ساز شادی این کودکان همانند کودکان خود باشند.

«علیرضا قطب الدینی» مدیر آموزش و پرورش بهاباد هم در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت شهادت رهبر جبهه مقاومت «سیدحسن نصرالله» و دیگر همراهانش در پی جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، افزود: همانطور که پیشوایان دینی ما و ائمه اطهار(ع) به احسان و نیکوکاری سفارش کرده‌اند، در این راستا برپایی شور عاطفه‌ها که همه ساله در اوایل بازگشایی مدارس از سوی آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، اقدامی قابل تحسین و ستودنی است.

وی بیان کرد: جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی در جهت تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند موجب می‌شود که هیچ کودکی به دلیل نبود پوشاک، لوازم تحریر و کتب از مدرسه و به تبع آن از امر تحصیل باز نماند.

در پایان مسئولان و دانش‌آموزان پاکت‌های کمک خود به دانش آموزان نیازمند را در صندوق شور عاطفه‌ها انداختند.

به گزارش ایسنا، اجرای دکلمه، شعر، سرود و قرائت پیام مدیر کل کمیته امداد استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha