• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071007935
  • خبرنگار : 50549

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مطرح کرد

ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در مدارس مشهد

ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در مدارس مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد از راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در برخی مدارس، در راستای کاهش بار ترافیکی خبر داد.

قاسم طاهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، در راستای کاهش بار ترافیکی اقداماتی انجام شده و از آنجا که دوچرخه‌های اشتراکی در حوزه کاری ما است، بر همین اساس، با معاونت نیروی انسانی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش وارد مذاکره شده‌ایم تا دوچرخه‌های اشتراکی را در مدارس راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد:  ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در هشت ناحیه شلوغ شهر مشهد، تقریباً در ۱۰مدرسه که در تقاطع‌های شلوغ قرار ندارند، از جمله  اقداماتی است که همزمان با بازگشایی مدارس اجرایی شده است.

طاهری افزود: در حال حاضر، ۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی داریم که از این تعداد ۹۳۱ عدد آن فعال هستند و با اضافه شدن ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی، استفاده از این دوچرخه‌ها افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: متقاضیان استفاده از این دوچرخه‌ها با ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن «شهرمن» می‌توانند از دوچرخه‌ها استفاده کنند.

 وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این اپلیکیشن رایگان است، تصریح کرد: نقطه قوت این طرح این است که افراد بالای ۱۵ سال نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند لذا بر این اساس دانش آموزان دوره دوم متوسطه می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفاده کنند.

افتتاح بزرگترین پارکینک مشهد تا پایان سال جاری

 وی در ادامه  بیان کرد: همچنین برای گسترش پارکینگ‌ها نیز اقداماتی در حال انجام است و تا پایان سال جاری بزرگترین پارکینگ مشهد، که پارکینگ توحید است در محدوده میدان شهدا افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد ادامه داد: این پارکینگ دارای ظرفیت ۲۵۰۰ خودرو خواهد بود. که امید است تا پایان سال جاری افتتاح شود.

 طاهری افزود: با همکاری از سوی نهادهای مرتبط، در پایان دهه آخر صفر، از ظرفیت پارکینگ موقت توحید به ظرفیت ۴۰۰  خودرو استفاده  شد که ظرفیت خوبی بود و به ما کمک زیادی کرد.

وی افزود: همچنین، شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی با دانشگاه فردوسی مشهد مکاتباتی داشته است تا سیستم دوچرخه‌های اشتراکی در این دانشگاه توسعه داده شود که اطلاعات تکمیلی در این زمینه به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha