• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403071007912
  • خبرنگار : 71567

انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی میان دانشکده نساجی دانشگاه امیرکبیر با صنعت

انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی میان دانشکده نساجی دانشگاه امیرکبیر با صنعت

رییس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی با هدف ارتقا همکاری دانشگاه و صنعت خبر داد و گفت: در طرح کواپ این دانشکده، ۶ کارخانه صنعتی با ما وارد همکاری شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمد امانی تعداد اعضا هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه را ۲۸ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۹ نفر استاد، ۹ نفر دانشیار، ۹ نفر استاد یار و یک نفر مربی هستند.

وی با بیان اینکه اینکه ۱۴ نفر از پرسنل این دانشکده همکاران غیر هیات علمی هستند، اظهار کرد: در این دانشکده ۵ گرایش در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود که شامل گرایش "الیاف" با ۶۳ دانشجو، "پوشاک" با ۷۰ دانشجو، "شیمی" با ۷۰ دانشجو، "تکنولوژی" با ۶۰ دانشجو و نساجی با ۸۴ دانشجو می‌شود.

وی تعداد دانشجویان فعال در این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد را ۹۷ نفر در ۶ گرایش و تعداد دانشجویان دوره دکتری با ۵۸ دانشجو در دو گرایش عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان و اساتید این دانشکده ۳۱۸۴ مقاله علمی را در همایش علمی ارائه و ۲۴۷۸ مقاله علمی را در مجلات معتبر علمی منتشر کرده‌اند.

*همکاری دانشگاه و صنعت

رییس دانشکده مهندسی نساجی با اشاره به همکاری‌های این دانشکده با صنعت از انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی خبر داد و گفت‌: علاوه بر آن موفق به ثبت ۲۸۱ اختراع شده‌ایم.

امانی اضافه کرد: برای دستیابی به این موفقیت، توانستیم ۳۰ آزمایشگاه، کارگاه و مرکز تحقیقاتی را راه اندازی کنیم که از این تعداد ۱۷ مورد آزمایشگاه‌های تخصصی حوزه مهندسی نشاجی را شامل می‌شود.

وی مرکز تحقیقات کامپیوتر و الکترونیک در نساجی، مرکز تحقیقات ریسندگی و بافندکی، مرکز تحقیقات منسوجات بی بافت، آزمایشگاه الکتروریسی سازهای نانو لیفی و ازمایشگاه پلیمر و سازه‌های نانو لیفی را از دیگر زیر ساخت‌های این دانشکده نام برد و اضافه کرد: علاوه بر اینها دو قطب علمی "هویت یابی‌های نوین در صنعت نساجی" با همت دکتر حقیقت کیش و "سازه‌های لیفی شکل متعامل و بهبودمحیط زیست" با همت دکتر مسعود لطیفی از اعضای هیات علمی این دانشکده ایجاد شده است.

*جایگاه علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

امانی به بیان جایگاه این دانشکده پرداخت و گفت: این دانشکده موفق به کسب رتبه اول در میان دانشکده‌های مهندسی نساجی کشور به دلیل دارا بودن کلیه گرایش‌های مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری شده است. کسب رتبه ۱۴ (GRAS) علوم و مهندسی نساجی در سال ۲۰۲۳ از دیگر افتخارات این دانشکده به شمار می‌رود.

رییس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از اجرای طرح "کارورزانه" (کوآپ) در این دانشکده خبر داد و افزود: در این طرح ۱۰ دانشجوی این دانشکده در ۶ کارخانه همکار از تیر سال ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۳ مشغول به فعالیت شدند ضمن آنکه با ۱۲ کارخانه تفاهم نامه همکاری به امضا رساندیم.

به گفته وی، این طرح در دو دوره برگزار شد که در دور اول شش دانشجو و در دور دوم چهار دانشجو در آن مشارکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha