• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071007856
  • خبرنگار : 50300

/روز ملی نخبگان/

چه حمایتی از نخبگان می‌شود؟

چه حمایتی از نخبگان می‌شود؟

ایسنا/خوزستان رییس بنیاد نخبگان خوزستان در خصوص تلاش بنیاد نخبگان برای حفظ نیروی انسانی ارزشمند و جلوگیری از خروج آن‌ها از کشور گفت: یکی از اهداف اصلی طرح‌های حمایتی مادی و معنوی بنیاد نخبگان، حفظ و نگه‌داشت نخبگان و کمک به اثربخشی هرچه بیشتر آن‌ها در راستای پیشرفت کشور است که به کاهش روند خروج نیروی انسانی نخبه کمک شایانی می‌کند.

مهدی کردزنگنه در گفت و گو با ایسنا، با گرامیداشت دهم مهرماه «روز ملی نخبگان» اظهار کرد: اساس شکل‌گیری بنیاد نخبگان بر مبنای مطالبه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۳ مبنی بر تشکیل یک بنیاد متولی امور نخبگان ذیل نهاد ریاست جمهوری بوده است. بر این اساس در سال ۱۳۸۵، اساسنامه بنیاد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و بنیاد ملی نخبگان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی چهار هدف اصلی بنیاد را نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری عنوان کرد و افزود: با شناسایی، حمایت و توانمندسازی نخبگان شرایط برای اثربخشی آن‌ها فراهم می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: جامعه هدف بنیاد، مستعدین و نخبگان شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، صاحبان استعدادهای ادبی، هنری، مهارتی و مدیریتی و به طور کلی همه صاحبان استعدادهای برتر هستند.   

کردزنگنه ادامه داد: با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد، طرح شهاب با همکاری بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش عملیاتی و منجر به شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان شده است که بنیاد نخبگان بر این اساس برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی، دانشجویان برتر بر اساس شاخص‌های علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی شناسایی و حمایت می‌شوند. بنیاد نخبگان همچنین از اجرای پروژه‌های پژوهشی و فناورانه اساتید حمایت می‌کند. علاوه بر این از استادیاران جوان برگزیده نیز حمایت می‌شود.  

وی با اشاره به یکی دیگر از طرح‌های بنیاد گفت: اخیرا طرح حمایت از نخبگان ادبی، هنری و مهارتی نیز به طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان اضافه شده است تا این دسته از مستعدین و نخبگان نیز از ظرفیت بنیاد نخبگان بهره‌مند شوند.   

وی با اشاره به انتظارات جامعه نخبگانی عنوان کرد: انتظار نخبگان این است که در زمینه‌های تخصصی و شخصی حمایت شوند تا بتوانند از دانش، استعداد و مهارت خود در راستای پیشرفت کشور استفاده کنند. بنیاد نخبگان نیز تلاش می‌کند در این راستا در قالب طرح‌ها و برنامه‌های گوناگون از آن‌ها حمایت لازم را انجام دهد.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان بیان کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای نخبگان، بنیاد طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خصوصی و مراکز آموزشی عالی را پیاده کرده است. همچنین با ارائه تسهیلات کم‌بهره خرید مسکن سعی می‌شود تا امکان تامین مسکن برای نخبگان فراهم شود.  

وی در خصوص تلاش بنیاد نخبگان برای حفظ نیروی انسانی ارزشمند و جلوگیری از خروج آن‌ها از کشور گفت: یکی از اهداف اصلی طرح‌های حمایتی مادی و معنوی بنیاد نخبگان، حفظ و نگه‌داشت نخبگان و کمک به اثربخشی هرچه بیشتر آن‌ها در راستای پیشرفت کشور است که به کاهش روند خروج نیروی انسانی نخبه کمک شایانی می‌کند.  

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha