• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403071007746
  • خبرنگار : 50629

تحلیلگر سیاسی:

اسرائیل در باتلاق جنایات خود فرو خواهد رفت

اسرائیل در باتلاق جنایات خود فرو خواهد رفت

ایسنا/گلستان یک استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی اسرائیل با بیان اینکه جبهه مقاومت وابسته به یک فرد نبوده و با شهادت سیدحسن نصرالله متوقف نخواهد شد، گفت: رژیم صهیونیستی با حوادثی که رقم زده در باتلاقی که خود مسبب آن است بیشتر فرو رفته و نابود خواهد شد.

در یک واقعه شوکه‌کننده، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در پی حمله‌ای هوایی در بیروت به شهادت رسید. این خبر به سرعت در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شد و واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

نصرالله که به عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی در سیاست خاورمیانه شناخته می‌شد، نقش مهمی در تحولات منطقه ایفا کرده و همواره در برابر اسرائیل و دیگر دشمنان حزب‌الله موضع‌گیری‌های قاطعانه‌ای داشته است.

مردم لبنان در شوک این حادثه قرار دارند و تحلیلگران بر این باورند که این واقعه ممکن است به تشدید تنش‌ها میان گروه‌های مختلف سیاسی در لبنان و همچنین افزایش فعالیت‌های نظامی اسرائیل منجر شود.

به این بهانه سراغ یکی از اساتید دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی رفته‌ایم تا دیدگاه او را درباره مسائل خاورمیانه بپرسیم.

«حسین کریمی اول» استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر بی‌سابقه بودن شکست اسرائیل در جریان حمله طوفان الاقصی اظهار کرد: این اولین عملیاتی بود که توسط نیروهای حماس و جهاد اسلامی اتفاق افتاد و دیوار حائل شکسته شد بعد از این شکست بی‌سابقه، حملات وحشیانه اسرائیل آغاز و تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار نفر از جمله زنان و کودکان مظلوم به شهادت رسیدند.

 ایستادگی جبهه مقاومت و عدم تحقق اهداف اسرائیل

وی با بیان اینکه اسراییل و نتانیاهو با گذشت یکسال از طوفان الاقصی و انجام جنایات متعدد به اهداف خود نرسیدند، ادامه داد: جبهه مقاومت از جمله حماس و حشدالشعبی و دیگر گروه‌ها از همان ابتدا در حمایت از مردم مظلوم به میدان آمدند و مانع از تحقق سه هدف عمده اسرائیلی‌ها شدند.

این استاد دانشگاه سه هدف اسراییلی‌ها را از بین بردن حماس، آزادی اسرای اسرائیلی و آوارگی مردم غزه دانست و گفت: این رژیم منحوس به هیچکدام از اهداف خود نرسیده و برای سرپوش نهادن به این شکست مفتضاحه طرح حمله به لبنان را پی‌ریزی و ترور با پیجرها را انجام دادند؛ اما علیرغم تمام جنایات انجام شده اسرئیل شکست خورده و در برابر حزب الله هم به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص لبنان و مرزهای مشترک با سوریه و فراهم بودن بستری مناسب‌تر، شکست خواهد خورد.

تاریخ همیشه در حال تغییر است و هر پایان نوید یک آغاز جدید را به همراه دارد

کریمی اول با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله و یادآوری این موضوع که جبهه مقاومت وابسته به یک فرد نبوده و تابعی از یک فکر واندیشه است، تصریح کرد: هرچه اسرائیل بخواهد بزرگان این جبهه را ترور کند، ساختار قدرتمند آن به سرعت نیروها را جایگزین کرده و مجاهد دیگری این راه را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بمباران وحشتناک اسرائیل و ترور سید حسن نصرالله به جهانیان ثابت می‌کند که اسراییل با حوادثی که رقم‌زده در باتلاقی که خود مسبب آن است بیشتر فرو رفته و نابود خواهد شد، ادامه داد: با نگاهی به شواهد موجود در منطقه و با توجه به تمام مؤلفه‌های جبهه مقاومت می‌توان گفت حزب الله قطع به یقین بر موانع فائق خواهد آمد و وعده نصرت الهی شامل حال جبهه مقاومت و حزب الله خواهد شد.

نقش جریان دانشجویی و دانشگاهیان در حوادث اخیر

تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه نقش دانشجویان را در تبیین حوادث اخیر حیاتی دانست و بیان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ما باید از حق دفاع کنند و با مطالعه دقیق و تحلیل درست از حوادث جهان غافل نشوند، جهان امروز تحت سلطه امپراتور رسانه قرار دارد اما شاهد آن بودیم که در دانشگاه‌های اروپا، امریکا و شرق آسیا دانشجویان فارغ از دین و مذهب و تنها بر اساس فطرت پاک انسانی به میدان آمده و از غزه حمایت کردند.

کریمی از جایگاه ایران اسلامی به عنوان مبدا تحولات و پرچمدار مقابله با استکبار جهانی سخن گفت و افزود: این امر وظیفه سنگینی بر دوش دانشجویان ما قرار داده که در برابر ظلمی که به واسطه صهیونیسم و به پشتوانه آمریکا، با سلاح و مهمات امریکایی در حال وقوع است سکوت نکرده و در این مسیر با بصیرت کامل روشنگری و در کنار مظلومین از حق و حقیقت دفاع کنند.

واکنش ایران و نهادهای بین‌المللی به جنایات صهیونیسم

وی با تأکید بر اینکه صهیونیسم هیچ اعتقادی به ارزش‌های انسانی، حقوق بشر و صلح ندارد و در پوشش دموکراسی عقاید خود را به جهان تحمیل می‌کند، ادامه داد: ما امیدی به مجموعه بین‌المللی نداریم چراکه سازمان‌هایی که در قالب حقوق بشر و دموکراسی فعالیت می‌کنند ساخته پرداخته صهیونیسم بین‌الملل هستند و نباید انتظار داشته باشیم در مقابل جنایات اسرائیل بایستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مجامع بین‌المللی در جهت منافع ظالمین و قدرتمندان تشکیل شده است و هرچه با منافع آنان در تضاد باشد مهر سکوت برلب گذاشته و هیچ اقدامی در این جهت انجام نمی‌دهند، افزود: نمونه بارز آن بمب‌های یک تنی است که صهیونیسم با حمایت آمریکا بر سر مردم مظلوم غزه می‌ریزد و اگر این جنایت در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد، تمام دنیا علیه آن کشور بیانیه داده و بسیج می‌شدند اما شاهدیم که نه تنها صدایی از کسی در نمی‌آید، بلکه این جنایات را دفاع مشروع اسراییل تلقی می‌کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha