• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071007732
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل بهزیستی فارس مطرح کرد:

‌آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خیریه نرجس‌/ مردم تخلفات را گزارش دهند

‌آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خیریه نرجس‌/ مردم تخلفات را گزارش دهند

ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده خیریه نرجس که مباحث زیادی درباره تخلفات آن در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح است، گفت: پرونده تخلفات این خیریه را به سازمان بهزیستی در تهران انتقال دادیم و منتظر جواب آنان هستیم.

محمدرضا هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص مباحث مطرح شده در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف درباره تخلفات موسسه خیریه نرجس گفت: پرونده تخلفات این خیریه را به سازمان بهزیستی در تهران انتقال دادیم و منتظر جواب آنان هستیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا دستور انحلال این خیریه صادر شده است، افزود: بحث انحلال به آن شکل که تصور می‌شود که دیگر چنین خیریه‌ای وجود نداشته باشد، در کار نیست بلکه مسئله تعویض اعضای هیئت مدیره خیریه نرجس مطرح است. انحلال به این شکل است که اعضای هیئت مدیره خیریه باید تغییر یابند و این مسئله مصوب شورای استانی بوده است و اکنون هم درباره خیریه مذکور، منتظر جواب نهایی تهران هستیم و باید روال قانونی آن طی شود.  

هوشیار در پاسخ به اینکه با وجود انتشار اخباری مبنی بر وجود تخلف در این خیریه، آیا مردم برای کمک به این خیریه اعتماد خواهند کرد، گفت: بله، ما تلاش کردیم تا بحث شفافیت در موسسات خیریه را داشته باشیم تا مردم اطمینان کرده و به این مراکز کمک کنند.

فعالیت قریب ۱۲۰۰ مرکز و موسسه خیری ذیل بهزیستی فارس

وی با تأکید بر اینکه بهزیستی دو راهبرد اصلی مردمی‌سازی و شفاف‌سازی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: قریب یک هزار و ۲۰۰ مرکز و مؤسسه خیریه در سطح استان ذیل بهزیستی فارس در حیطه‌های مختلف نظیر توان‌بخشی، پیشگیری، اشتغال و... در حال فعالیت هستند.

هوشیار در پاسخ به اینکه شیوه نظارت بهزیستی بر عملکرد موسسات خیریه چگونه است، گفت: فرایند نظارت در سازمان بهزیستی تعریف شده است و هر مرکز باید توسط مسئول بهزیستی شهرستان طی بازه‌های زمانی مشخص بازدید شود که این بازدید ماهیانه صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: بازدیدهای فصلی هم به صورت ۶ ماهی یک بار با حضور معاون استان از مراکز مختلف در سطح استان انجام می‌شود که در این بازدید کارشناس شهرستان، کارشناس استان، بازرسی و حراست بازدیدهای تیمی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها دستورالعمل‌های تخصصی چک می‌شود و اگر مشکلی بود آن مشکلات بیان شده تا نسبت به رفع آنان اقدام شود، بیان کرد: اگر تخلفی در یک مرکز مشاهده شد، در مرحله اول به آن مرکز توسط رئیس بهزیستی شهرستان تذکر داده می‌شود و اگر به این تذکر توجهی نشد، رئیس شهرستان مختار است طی کمیسیون ماده ۲۶ تذکر شماره ۲ را صادر کند یا نکند و مهلتی برای آن بگذارد اما اگر مشکلات مرکز مربوطه برطرف نشد، بهزیستی شهرستان پرونده مرکز را به کمیسیون استان می‌فرستد و در آنجا برای این پرونده جلسه تشکیل و به آن رسیدگی می‌شود.

هوشیار افزود: کمیسیون استان در وهله اول اخطار صادر می‌کند و برای آن مهلت تعیین می‌کند و اگر باز هم مشکل مرکز مربوطه برطرف نشود، اخطار شماره ۲ صادر می‌کند و اگر باز هم به این اخطار توجهی نشد، پرونده مرکز مربوط به تهران برای تعیین تکلیف نهایی ارسال خواهد شد و تهران تصمیم می‌گیرد که این مرکز تعطیل شود یا خیر.

مدیرکل بهزیستی فارس در عین حال این نکته را متذکر شد که مسئول مرکز می‌تواند در رابطه با نتیجه کمیسیون اعتراض بگذارد و این حق به موسسه و مرکز داده می‌شود که مهلت رسیدگی به این اعتراض ۲۰ روز است و در تهران به این اعتراض رسیدگی می‌شود.

وی یادآور شد: در ۲ سال گذشته روال هم نظارت‌ها و هم بازدیدها برای مراکز ذیل بهزیستی، بیشتر بوده است به طوری که به بیش از ۳۰ درصد مراکز خود را اخطار داده یا آن‌ها را تعطیل کردیم اما امسال وضعیت بهتری در موسسات و مراکز خیریه برقرار است چراکه قوانین بهتر رعایت می‌شود.

هوشیار با تأکید بر اینکه در برابر تخلفات مراکز هیچ چشم‌پوشی و اغماضی نداریم، گفت: اگر مردم در جایی احساس کنند تخلف صورت می‌گیرد و نیاز است به بهزیستی اطلاع داده شود، حتما این کار را انجام دهند و ما گزارشات مردمی را حتماً پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه شفاف و سالم کار کردن جزو اولویت کاری ماست، افزود: مردم می‌توانند گزارشات خود را به سامانه نظارت ۱۴۸۲ گزارش داده و یا به صورت حضوری به ادارات بهزیستی شهرستان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha