• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071007687
  • خبرنگار : 50046

معاون استاندار:

۱۵ درصد نانوایی‌های خراسان شمالی دوگانه سوز شده‌اند

۱۵ درصد نانوایی‌های خراسان شمالی دوگانه سوز شده‌اند

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۵ درصد نانوایی‌های استان دوگانه سوز شده‌اند.

حسن ناهیدی در جلسه شورای پدافند غیرعامل اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ دستگاه و مراکز اداری استان برای تامین بخشی از انرژی خود به مولدهای اضطراری مجهز شده اند که در زمان پیک مصرف و بحران کمک کننده و موثر خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی کامل برای مواجهه با هر گونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی، افزود: خراسان شمالی به لحاظ توپوگرافی در معرض حوادث مختلفی است و آمادگی کامل همه نهادها برای مواقع بحران و افزایش سواد پدافند غیرعامل، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم مورد توجه باشد.

ناهیدی ادامه داد: تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی همواره وجود دارد بنابراین باید با نگاه پیشگیرانه از اکنون تمام تمهیدات و تدابیر برای مواجهه با بحران اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: شناسایی و تجهیز اماکن امن برای اسکان در مواقع اضطراری در هر یک از شهرستان‌ها از سوی هلال احمر انجام شده است و باید در تمام دستگاه‌ها و کارخانجات و ... استان نیز به تناسب تراکم جمعیتی برای زمان حادثه نقطه امن اسکان تعبیه شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش ذخیره سوخت جایگزین و اتخاذ تدابیر پدافندی برای تمام صنایع استان انجام شود.

وی گفت: تاکنون ۱۵ درصد از نانوایی‌های استان دوگانه سوز شدند و باید این مهم به ۲۰ درصد برسد تا در مواقع ضروری توزیع نان بدون مشکل انجام شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان شمالی نیز با بیان اینکه ناترازی موجود در تابستان با تدبیر مناسب به نحو احسن و با کمترین خسارت مدیریت شد، گفت: اکنون باید تدابیر لازم برای فصل زمستان اندیشه شود تا دچار مشکل نشویم.

رستمی افزود: در خصوص مجهز کردن مراکز به پنل های خورشیدی و مولد اضطراری که از تاکیدات استاندار است اقدامات خوبی انجام شده است و ذخیره سازی سوخت برای صنایع استان به ویژه در صنایع بزرگ استان در حال انجام است و تاکنون برخی از صنایع بخشی از سوخت مورد نیاز خود را ذخیره سازی کرده اند.

رستمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل، گفت: نکوداشت هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۱ آبان ماه بهترین فرصت است تا اهداف و ملاحظات پدافند غیرعامل برای مردم و دستگاه‌ها تبیین شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان نیز افزود: ذخیره سازی برای صنایع استان باید انجام شود تا برای موارد بحران آمادگی کامل داشته باشیم.

شفیق افزود: جانمایی مکان امن برای اسکان اضطراری در مواقع بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حال پیگیری  برای  خرید کانکس و سازه‌های پیش ساخته برای مواقع بحران هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha