• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070907394
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

آینده‌نگاری حوزه کودک ضرورت دارد

آینده‌نگاری حوزه کودک ضرورت دارد

ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، با بیان اینکه آینده‌نگاری حوزه کودک ضرورت دارد، گفت: برنامه های هفته ملی کودک ۱۴ لغایت ۲۰ مهرماه برگزار می شود.

سید جلیل میرعظیمی امروز، ۹ مهرماه در نشست هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک، با اشاره به جنایت رژیم جعلی صهیونیستی در به شهادت رساندن سید ‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیگر شهدای عرصه مقاومت، این حرکت‌های مذبوحانه را محکوم به شکست دانست و تصریح‌ کرد: نابودی رژیم اشغالگر قدس قطعی و حتمی ‌است.

وی با بیان اینکه انتخاب شعار «برای کودکان، برای آینده» در هفته ملی کودک امسال، بر ضرورت برنامه‌ریزی هدفمند و آینده‌نگاری حوزه کودک تاکید ‌دارد، افزود: برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک گامی در مسیر آینده‌نگاری حوزه کودک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به اهمیت فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان و تربیت نسلی مؤمن، متعهد، انقلابی و در تراز نظام اسلامی پرداخت و گفت: همگرایی و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه فرهنگ، برای جلب نظر افکار عمومی نسبت به کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان از اهداف برنامه‌های این ایام است.

میرعظیمی فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های جامعه در ارتباط‌ با کودکان، معرفی ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای مردمی فعال در حوزه کودک، فراهم‌سازی امکان دسترسی عالانه کودکان به فرصت‌ها، تولید محتوای رسانه‌ای مناسب برای آینده‌سازان و بسترسازی برای گفتمان‌های تحول‌آفرین در عرصه تعلیم‌ و تربیت را از دیگر اهداف برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک عنوان کرد.

وی با اشاره به گروه‌های مخاطب این فعالیت‌ها، ادامه داد: کودکان، خانواده‌ها، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و فعالان حوزه کودک و نوجوان از ۱۴ لغایت ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با این ویژه‌برنامه‌ها همراه می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان اضافه کرد: این برنامه‌ها در سه سطح «کودکان»، «مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین» و «فعالان حوزه کودک» برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا ‌گذاشته می‌شود و در نظر ‌داریم با بسترسازی‌های هدفمند، زیرساخت‌های مناسبی برای فعالیت‌های کودک‌محور و فعالان این عرصه در تمامی ایام سال فراهم کنیم.

وی ضمن مهم ‌ارزیابی کردن تعامل، همگرایی و هم‌افزایی فعالان فرهنگی، تاکید کرد: انتظار ‌داریم  برنامه‌های پیشنهادی مجموعه‌های همراه نقش بسزایی در کیفیت ‌و کمیت‌بخشی به برنامه‌های روز ‌جهانی و هفته ملی کودک داشته باشد؛ از همراهی و مشارکت تمامی علاقه‌مندان و فعالان این حوزه برای شکل‌دهی به فردای فرزندان ایران اسلامی استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»، «برای محیط ‌زیست‌کودکان، برای آینده‌ای پاک‌ و سالم‌تر»، «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»، «برای شنیده شدن کودکان، برای آینده مسئولانه‌تر»، «برای برابری کودکان، برای آینده‌ عادلانه‌تر»، «برای هویت کودکان، برای آینده روشن‌تر» و «برای رفاه کودکان، برای آینده باکیفیت و آسایش بالاتر» عنوان‌های روزهای هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha