• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070907357
  • خبرنگار : 50598

معاون استاندار مرکزی:

در حوزه کودکان از اقدامات جزیره‌ای پرهیز شود

در حوزه کودکان از اقدامات جزیره‌ای پرهیز شود

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تمام مسئولین و نهادهای اجرایی استان باید در هفته ملی کودک اهتمام داشته باشند.

بهنام نظری، نهم مهر ماه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک در استان مرکزی اظهار کرد: هفته ملی کودک برای ما بسیار اهمیت دارد چراکه کودکان، آینده سازان ایران هستند و برگزاری چنین هفته‌هایی برای ما راهگشاست. 

وی با بیان اینکه شاکله شخصیتی مدیران آینده از زمان کودکی شکل می‌گیرد افزود: بایستی کودکان را در این مسیر از فضای مجازی دور کنیم و برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم و در این مسیر راهبرد بدهیم. 

نظری با تاکید بر اینکه تمام مسئولین و نهادهای اجرایی استان باید در هفته ملی کودک اهتمام داشته باشند گفت: هرچه می‌توانیم در حوزه کودکان باید سرمایه گذاری کنیم. از اقدامات جزیره‌ای باید جلوگیری کنیم و بایستی همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند و برنامه‌ها را بر اساس زمان بندی مشخص ارائه کنیم.

احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نیز اظهار کرد: هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه در سراسر کشور و در استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا حقوق کودکان را بررسی کنیم و حساسیت زایی داشته باشیم تا سازمان‌های مختلف به حوزه کودکان ورود کنند. 

منصوری با تاکید بر فرهنگ سازی و ایجاد فضای اجتماعی موثر در حوزه کودکان گفت: شعار هفته ملی کودک «برای کودکان، برای آینده» است و مخاطبین این هفته، کودکان، والدین، مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به اهداف برگزاری هفته ملی کودک تصریح کرد: جلب توجه بیشتر نسبت به اهمیت دوران کودکی، هم افزایی دستگاه‌های دولتی نسبت به این حوزه، ارتقا آگاهی و دانش جامعه نسبت به نیازهای کودکان، معرفی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودکان، آگاهی بخشی و توجه بیشتر قانون گذاران نسبت به قوانین حوزه کودک از جمله اهداف است.

وی با تاکید بر ایجاد گفتمان تحول آفرین در حوزه تعلیم و تربیت گفت: استانداری مرکزی، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک، ادارات کل آموزش و پرورش، استاندارد، میراث فرهنگی، فراجا، بهزیستی، ستاد اقامه نماز، حوزه هنری و دانشگاه علوم پزشکی در این هفته ما را یاری خواهند کرد.

منصوری با اشاره به برگزاری ۱۸ کلان برنامه به صورت استانی افزود: ویژه برنامه ما در هفته کودک، جشنواره کودک است که به مدت ۶ روز در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود. در این جشنواره، غرفه‌های عکاسی، سفالگری، نقاشی، بازی‌های محیطی، مشاوره، بازی و سرگرمی و... برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست تخصصی با موضوع رفتارهای آسیب رسان و کنوانسیون حقوق کودک از دیگر برنامه‌هاست. همچنین نشست ادبی و اختتامیه جشنواره استانی مشاعره را خواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: در هفته کودک اکران فیلم‌های کودک در ۴۵ مرکز ثابت کانون در شهرستان‌های استان و در فرهنگسرای شهر اراک خواهیم داشت. برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه و نمایشگاه عکس کودک، تقدیر از فعالان حوزه کودک، عیادت از کودکان بستری در بیمارستان‌ها و کودکان بی‌سرپرست، تهیه بسته‌های فرهنگی برای کودکان مناطق محروم، تقدیر از کودکان شهدا، پیاده روی خانوادگی و مسابقه پرواز با بادبادک‌ها و کارناوال عروسک‌ها از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوان در شهرستان فراهان گفت: در تمامی برنامه‌ها به نوعی از کودکان مظلوم فلسطین و لبنان یاد خواهیم کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha