• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070907213
  • خبرنگار : 50455

رئیس جهاد کشاورزی استان قم خبرداد؛

پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن کلزا در قم

پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن کلزا در قم

ایسنا/قم رئیس جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به هدف‌گذاری افزایش ضریب نفوذ بذر در سال جاری، گفت: امسال هدف گذاری ما کاشت ۲ هزار هکتار کلزا است که عملیاتی خواهد شد و خردادماه سال آینده باید ۴ هزار تن بذر کلزا تحویل دهیم.

محمدرضا حاجی رضا در حاشیه هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی که امروز ۹ مهرماه همزمان با سراسر کشور در تعاونی تولید روستایی دشت کبار قم آغاز به کار کرد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت، اظهار کرد: شهادت سید حسن نصرالله هم مظلومانه است و هم مقتدرانه از این منظر که در مورد شخصیتی صحبت می‌کنیم که عمر پربرکت خود را در راستای دفاع از حریم امامت و ولایت و محور مقاومت فدا کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر لزوم اثربخشی این جلسات و انتقال دانش، اظهار کرد: حلقه مفقوده اهداف ما در راستای افزایش تولید و بهره وری ورود به مباحث دانش بنیان‌ها است؛ امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود وزارتخانه به خوبی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰4 -۱۴۰3 تعهد کردیم ۶ هزار هکتار گندم، حدود ۲۵ هزار هکتار جو و ۲ هزار هکتار تولید کلزا و حدود ۵۰۰ هکتار گیاهان دارویی داشته باشیم.

حاجی رضا تصریح کرد: در سال زراعی جاری طبق سنوات قبل برنامه‌ریزی لازم شکل گرفته و جلسات کمیته‌های فنی برگزار شده و این برنامه‌ها به مدیریت‌ جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ شده و تکالیف در حوزه‌ها مختلف پشتیبانی، کود و بیمه مشخص شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: مشکلات جامعه هدف کشاورزی را تا پایان فصل کشت به روز رصد و پایش می‌کنیم و در کنار آنان خواهیم بود.

وی جریان‌سازی فعالیت‌های آموزش و ترویج را در فصل کاشت مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی برنامه آمایش استان ما را مکلف کرده است توسعه بخش کشاورزی نداشته باشیم.

حاجی رضا با بیان اینکه رویکرد بخش کشاورزی استان قم در سطح مدیران و بهره‌ برداران، نگاهی کارشناسی است، عنوان کرد: مکلف هستیم بالغ بر ۹۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم، امسال در برنامه جهش تولید استان تعهد داریم با وجود محدودیت‌ها ۳۰ درصد تولید جو را افزایش دهیم

وی با اشاره به هدف‌گذاری افزایش ضریب نفوذ بذر در سال جاری، گفت: ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ هکتار کلزا در استان کاشتیم این میزان در سال گذشته به ۱۱۰۰ هکتار با تولید ۲۳۰۰ تن کلزا رسید؛ امسال هدف گذاری ما کاشت ۲ هزار هکتار کلزا است که عملیاتی خواهد شد و خردادماه سال آینده باید ۴ هزار تن بذر کلزا تحویل دهیم.

حاجی رضا با اشاره به لزوم افزایش ضریب مکانیزاسیون در کشاورزی قم، تصریح کرد: ما وظیفه داریم اطلاعات جدید و به روز را در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم و ارقام با عملکرد بالا را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی توسعه کشاورزی حفاظتی و افزایش ضریب نفوذ بذر را از دیگر وظایف مجموعه جهاد کشاورزی دانست و گفت: اگر بخواهیم الگوی کشت عملیاتی شود باید با نگاه کارشناسی و بر اساس واقعیت باشد.

وی تاکید کرد: یکی از ارکان مهم شبکه ترویج که ارتباط و تعامل مستقیم با مجموعه بهره برداران دارد تشکل‌ها و تعاونی‌های زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی هستند.

حاجی رضا بیان کرد: در قم ۱۳ شرکت تعاونی تولید وجود دارد، تولید بذر و سم بخش کوچکی از خدمات تعاونی تولید ما است لذا باید ظرفیت‌های تعاونی‌های تولید در راستای انتقال دانش تقویت شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: میزبانی شرکت تعاونی تولید از هفتمین کاروان ترویجی بهره وری ویژه الگوی کشت ملی این پیام را دارد که تعاونی‌ها برای ما مهم و در خط مقدم قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha