• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403070907190
  • منبع : بازار

۶ دلیل استفاده از مشاوره حقوقی با وکیل

۶ دلیل استفاده از مشاوره حقوقی با وکیل

آیا می‌دانید در این روزگار سخت و پیچیده امروز ، هر قدمی که برمی‌دارید یک عمل حقوقی محسوب می‌شود ؟ آیا می‌دانید که شما خواسته یا ناخواسته روزانه در حال انجام اعمال یا وقایع حقوقی مختلفی هستید؟ برای اینکه بتوانید در این مسیر پرچالش حقوق قانونی خود را حفظ کنید ، باید به قوانین و مقررات مربوطه آگاه ، و به رویه قضایی آنان احاطه کامل داشته باشید .

به گزارش ایسنا به نقل از وکیل نادری،‌ از معاملات تجاری و مالیاتی گرفته تا خرید و فروش املاک ، از امور خانواده تا پرونده‌های کیفری هر قدمی که در دنیای امروز برمی‌داریم یک عمل یا واقعه حقوقی محسوب می شود ، پس باید به قوانین مربوطه تسلط داشته تا بتوانیم آن عمل یا واقعه حقوقی را به نحو صحیح انجام داده و بعداً دچار مشکلات و در نتیجه آن ، تحمل ضرر و زیان‌های هنگفت نشویم . به عنوان مثال چگونه قولنامه خرید یک ملک را منعقد کرده که اولاً قولنامه صحیح ، دوماً قابل اجرا و سوماً به نفع خودمان آن را منعقد کنیم . به عنوان مثال در قولنامه برای خودمان حق فسخ درج کنیم ولی برای طرف مقابل خیر ، بنابر آنچه بیان شد داشتن یک وکیل باعلم و با تجربه می‌تواند ضامن حفظ حداکثری حقوق قانونی شما باشد .
•    آیا می‌دانید مشاوره حقوقی چیست ؟
•    آیا تا به حال از مشاوره حقوقی استفاده کرده‌اید ؟
•    اهمیت داشتن یک وکیل متخصص به عنوان مشاوره حقوقی را می دانید ؟
با ما همراه باشید تا شما را با تمام این موارد اشنا کنیم .
مشاوره حقوقی چیست ؟
هنگامی که اشخاص حقیقی و حقوقی با مشکلات و چالش‌های حقوقی مواجهه می‌شوند ، برای حل آن به وکیلی آگاه به قوانین و مقررات مراجعه می‌کنند تا مسئله حقوقی را بررسی و بهترین راه حل را ارائه نماید . به این بررسی حقوقی مسئله و ارائه راه حل قانونی ، مشاوره حقوقی می‌گویند . مشاوره حقوقی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مثل دعاوی قضایی  ، امور خانوادگی ،  اختلافات مالی ، تنظیم قراردادها و ... ارائه شود.
دلایل رجوع به وکیل متخصص جهت اخذ مشاوره حقوقی
چرا به مشاوره حقوقی نیاز داریم ؟ در واقع مشاوره حقوقی نقشی اساسی در جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات حقوقی و در صورت بروز ، راهی مناسب برای فیصله دادن به آنها می‌باشد . اغراق نیست اگر بگوییم چنانچه اشخاص قبل یا هنگام انجام اعمال حقوقی با یک وکیل متخصص مشورت کنند احتمال بروز مشکلات حقوقی برای آنان نزدیک به صفر می‌باشد .
دلایل رجوع به وکیل متخصص برای مشاوره حقوقی

۶ دلیل استفاده از مشاوره حقوقی با وکیل


یک ) صیانت از منافع مالی و حقوقی
در تمام معاملات منافع طرفین در مقابل هم قرار می‌گیرد  و طبیعتاً هر کدام تلاش می‌کنند منافع بیشتری را به دست آورند و در نتیجه منافع هر یک از طرفین در موضع خطر قرار  می‌گیرد . همچنین ممکن است شما عوض قراردادی را پرداخت کرده در حالی که معامله باطل بوده و شما هیچ گونه عوضی را به دست نیاورید ، مثل خرید ملکی که در توقیف بوده و  نقل و انتقال آن ممنوع می‌باشد . یک وکیل متخصص و با تجربه با بررسی دقیق معامله نه تنها از منافع شما محافظت کرده بلکه تمام تلاش خود را برای کسب منافع بیشتر به کار می گیرد .
دو ) نتیجه‌گیری بهتر با کمترین هزینه
بارها مشاهده شده که اشخاص به دلیل عدم آگاهی از قوانین ماهوی و شکلی و رویه قضایی ، مسیری اشتباه را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه‌های دادرسی و دیگر هزینه‌های لازم و یکی دو سال پیگیری بی‌فایده به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند . به شما توصیه می‌شود که از همان ابتدا از یک وکیل متخصص مشورت گرفته تا با کمترین هزینه مالی و زمانی بیشترین نتیجه را به دست آورید
سه ) جلوگیری از پیدایش مشکلات حقوقی
بهترین فایده اخذ مشاوره حقوقی از وکیل متخصص هنگام انعقاد عقود و قرارداده ها ، جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات حقوقی می‌باشد . چنانچه یک قرارداد با رعایت تمام قوانین و مقررات مربوطه و به نحو صحیح منعقد شود حق و حقوق طرفین حفظ و از بروز مشکلات در آینده جلوگیری به عمل می‌آید .
چهار ) اطلاع از حقوق و وظایف قانونی
اشخاص برای اینکه بتوانند از حقوق خود دفاع کنند و یا وظایف قانونی خود را انجام دهند در مرحله اول باید آنها را بشناسند . مشاوره حقوقی این امکان را به شما می‌دهد که از حقوق و تکالف قانونی و قراردادی خود در موضوعات مختلف آشنا شده و از حقوق خود محافظت و وظایف خود را ایفا کنید .
پنچ ) محافظت از منافع تجاری
در دنیای تجارت داد و ستدها به وسیله قراردادها ، توافق‌نامه‌ها ، شرکت‌ها و ... انجام می‌گیرند . مشاوره حقوقی با یک وکیل متخصص از منافع شما در معاملات تجاری محافظت کرده به شما کمک می‌کند تا در دام قراردادهای خطرناک سقوط نکرده و تمام ریسک‌های قراردادی را از شما دور می‌کند .
شش )  رفع اختلافات و حل و فصل دعاوی
در صورتی که به هر دلیل درگیر مشکل حقوقی شده‌اید یک وکیل با علم و با تجربه می‌تواند با استفاده از علم و تجربه خود برای حل و فصل صلح‌آمیز مشکلات ، راهکارهای قانونی ارائه داده و در صورتی که طرفین حاضر به مذاکره با یکدیگر نشوند می‌تواند با ارائه بهترین راهکار قانونی از طریق مراجع صالح قضایی پیگیری نماید .
انواع مشاوره حقوقی
یک ) مشاوره حقوقی حضوری :
در مشاوره حقوقی حضوری افراد به دفتر وکیل مد نظر خود مراجعه کرده و مسئله خود را با او در میان می گذارند . به افرادی که لازم بوده مدارک و مستندات آنها بررسی شود استفاده از این روش توصیه می شود .
دو ) مشاوره حقوقی تلفنی
سریع‌ترین و ساده‌ترین نوع مشاوره گرفتن از طریق تماس تلفنی می‌باشد . در این روش شما می‌توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل و به راحتی و در کمترین زمان ممکن پاسخ سوالات حقوقی خود را دریافت کنید .
سه ) مشاوره حقوقی آنلاین
پیشرفت فناوری مشاوره حقوقی به صورت آنلاین را نیز در اختیار مردم قرار داده است . شما می‌توانید از طریق سایت vakilnaderi.com  ، پیج اینستاگرام ما و یا با سیو شماره تلفن ۰۹۵۲ ۴۲۳ ۰۹۱۲  از طریق پیام رسان‌های واتساپ ، تلگرام ، روبیکا ، ایتا و بله سوالات خود را از ما پرسیده تا در اولین زمان ممکن راه حل چالش‌های حقوقی شما را اعلام کنیم .
مشاوره حقوقی در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد ؟
می‌توان گفت مشاوره حقوقی در تمام شاخه‌های گوناگون علم حقوق کاربرد دارد ، به عنوان مثال مشاوره حقوقی در انواع مختلفه قراردادها ، مشاوره حقوقی انواع دعاوی ( کیفری ، اداری ، حقوقی ، ثبتی ) مشاوره حقوقی در امور خانواده ( طلاق ، حضانت فرزندان ، نفقه ، ارث و ... ) مشاوره حقوقی در امور تجاری ( تنظیم قراردادهای تجاری ، حل و فصل اختلافات مالی، ثبت و انحلال شرکت‌ها ، اسناد تجاری و ... ) کاربرد دارد .


ویژگی‌های یک وکیل معتبر جهت انجام مشاوره حقوقی
برای دریافت مشاوره حقوقی اصولی و مفید ، شما باید از یک وکیل متخصص و با تجربه مشورت بگیرید ، وکیل خوب وکیلی بوده که دارای تجربه و تخصص کافی ، معروفیت و مقبولیت کافی ، مهارت‌های ارتباطی قوی ، تحلیل گر و توانایی ارائه راهکارهای موثر ، داشتن  قدرت مذاکره ، به روز بودن اطلاعات او  ... باشد .
مشاوره حقوقی نه تنها به شما کمک کرده تا با رعایت قوانین مختلف از بروز مشکلات جدید در آینده جلوگیری کنید ، بلکه در صورتی که با چالش‌های جدیدی مواجه شوید به شما کمک کرده تا حق و حقوق خود را به دست آورید و ریسک‌های قانونی را کاهش می دهد . در دنیای امروز هر شخص ، سازمان و نهاد دولتی ، عمومی ، خصوصی  و هر کسب و کار تجاری به یک وکیل خبره جهت مشاوره حقوقی حرفه‌ای نیاز دارد تا با خیالی آسوده و ایمنی بیشتر در مسیرهای قانونی قدم بردارد .

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha