• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070907173
  • منبع : نمایندگی همدان

هفته ملی کودک؛ بهانه‌ای برای همدردی با کودکان فلسطین

هفته ملی کودک؛ بهانه‌ای برای همدردی با کودکان فلسطین

ایسنا/همدان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان فرارسیدن هفته ملی کودک آن را بهانه‌ای برای یادآوری حقوق و اهمیت کودکان و همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی دانست و از اجرای برنامه‌ها و خدمات رایگان در این هفته خبر داد.

معصومه ابراهیمی هژیر دوشنبه ۹ مهرماه در نشست هماهنگی هفته ملی کودک، ضمن تسلیت شهادت رهبر حزب الله لبنان و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی، اظهارکرد: در روز جمعه بین نمازگزاران و خانواده‌ها، کودک کارت مثل یک برگه چک در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و که هر کودک هر نوجوان می‌توانند به همراه سه نفر از اعضای خانواده از خدمات استفاده کنند و در روز شنبه در مدارس زنگ دوستی در سراسر استان با دستان همکاران نیروی انتظامی به صدا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه در روز اول در روستای قاسم آباد شهرستان فامنین به صورت پایگاه برگزار می‌شود که «پیک امید» نامگذاری شده است که خدمات رایگان فرهنگی هنری ادبی ارائه می‌شود، افزود: ۱۵ مهر با توجه به شعار «محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر»، در سراسر مرکز کانون پرورش فکری نقاشی ۴۰۰۰ متری با موضوع مصرف آب و نگهداری محیط زیست برگزار می‌شود و رونمایی از پوستر و با همکاری همکاران آبفا برگزار می‌شود.

ابراهیمی هژیر تصریح کرد: ۱۶ مهر شعار «رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر » روز اصلی و جهانی کودک است که قرار است کارها و استعدادهای کودکان نوجوانان دیده شود با محوریت معرفی شخصیت سردار شهید همدانی که در ملایر برگزار می‌شود.

به گفته وی، ۱۷مهر با توجه به شعار« شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر» قرار است کودکان و نوجوانان مستقیم با مسئولان دیدار داشته باشند و در همین راستا دوره تربیت مربی و  رونمایی از پوستر تربیت رسانه‌ای و یک دوره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای مربیان خواهیم داشت. ۱۸ مهر با شعار «برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر»، کودکانی با نیازهای ویژه از لحاظ جسمی ذهنی برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: ۱۹ مهر با شعار «برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر» کودکان در کنار والدین طرح‌های کتاب‌ها را به صورت خوراکی طراحی خواهند کرد و سینما تخصصی در نهاوند آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در روز جمعه میز خدمت در نمازجمعه خواهیم داشت که خدمات به مردم ارائه شود و با حضور عروسک‌های نمایشی و محصولات فرهنگی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در جشن روز جهانی کودک با موضوع «طوفان‌الاقصی» که در تقویم نام‌گذاری شده  کودکان با این موضوع آشنا شده و اُنس می‌گیرند که در تپه عباس‌آباد و سالن ابن سینا شکریه برگزار می‌شود. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز ضمن تسلیت شهادت شهید مقاومت سیدحسن نصرالله آغاز کرد و گفت: کار اصلی و اساسی  در رسیدگی به فرهنگ، همین کودکان و نوجوانان هستند کودکان و نوجوانان باید به مسیر درست هدایت شوند تا ایران، انقلاب و نظام به دست کودکان و نوجوانان واکسینه شود.

رضانیا، صادق بودن را از شاخص‌های پیامبر اعظم که اعلم همه انبیا و فرشتگان است، دانست و بیان کرد: کودکان و نوجوانان صادق‌ و زلالند که ما هم باید با کمک و دستگاه‌ها و همبستگی فضا را با نشاط اجتماعی برگزار کنید.

به‌ گزارش ایسنا، در این جلسه از پوستر هفته ملی کودک رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha