• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070907116
  • خبرنگار : 50060

آزادی ۱۴۸ زندانی جرائم غیرعمد در قزوین

آزادی ۱۴۸ زندانی جرائم غیرعمد در قزوین

ایسنا/قزوین رئیس دادگستری استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری با حمایت و کمک خیرین ۱۴۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال بدهی، آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین، اظهار کرد: برخی اوقات افرادی به دلیل بروز تصادفات جاده‌ای، حوادث پیش‌بینی نشده و یا مشکلات مالی و بی‌احتیاطی در مبادلات تجاری دچار مشکلات حقوقی شده و به حبس محکوم می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: با توجه به تأکید دین مبین اسلام به دستگیری از نیازمندان به خصوص افرادی که سابقه کیفری نداشته و ناخواسته به جرائم غیرعمد محکوم و مجبور شده‌اند دورانی از زندگی خود را در حبس سپری کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، این مسئول افزود: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضائی و کاهش جمعیت کیفری استان، توسط ستاد دیه و حمایت و کمک خیرین در ۶ ماهه نخست سال جاری شرایط آزادی ۱۴۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال بوده که ۹۱۴ میلیارد ریال با ثبت اعسار، ۲۲۰  میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت تسهیلات و ۱۰۲ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز توسط خانواده مددجویان تأمین شده است.

این مسوول در پایان با بیان اینکه تلاش دستگاه قضائی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح شده به جامعه است، خاطرنشان کرد: زندانیانی که دارای شرایط تعیین شده در قانون باشند می‌توانند از طرح‌های جایگزین حبس از قبیل پابند الکترونیکی و نظام نیمه آزادی استفاده کرده و دوران حبس خود را در کنار خانواده سپری کنند.

به گزارش ایسنا، مصطفوی‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۵ نفز از محکومین جرائم غیرعمد دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌برند، از مردم خیر استان خواست تا با مشارکت خود شرایط آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha