• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070906914
  • خبرنگار : 50562

در نشست «از خرمشهر تا غزه» جهاددانشگاهی خوزستان عنوان شد

انقلاب اسلامی‌ ضد استکبار جهانی است/ امت اسلام باید در برابر ظلم به وحدت برسد

انقلاب اسلامی‌ ضد استکبار جهانی است/ امت اسلام باید در برابر ظلم به وحدت برسد

ایسنا/خوزستان نشست دفاع مقدس از خرمشهر تا غزه با حضور سردار عبدالرضا حاجتی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و ریاست و معاونین و مدیران سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.

در این نشست دکتر حسن محمدی مجد، رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، ضمن بیان رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس به بیان ابعاد خشونت و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت و ریاکاری و برخورد دوگانه جوامع غربی مدعی حقوق بشر در قبال این جنایت‌ها را مایه ننگ این حکومت‌ها دانست.

وی با بیان اینکه ایام بسیار سختی را می‌گذرانیم، افزود: ایامی که به معنای واقعی یادآور دفاع مقدس است‌.

محمدی مجد با اشاره به اینکه خباثت‌های جبهه کفر و ظلم در دوران هشت سال دفاع مقدس برای بسیاری قابل درک نبود، گفت: این حد از وحشی‌گری و ظلم و جنایت و این حد از پشتیبانی از جبهه کفر و جبهه طاغوت مسائلی بودند که برای نسل جدید به داستان شباهت داشت.

امت اسلام باید در مقابله با جبهه ظلم به یک وحدت و یگانگی برسد

وی با اشاره به اینکه در غزه و لبنان اوج توحش و ظلم و جنایت‌ها ظهور پیدا کرده است، گفت: از این‌رو می‌طلبد که امت اسلام به یک وحدت و یگانگی برسد که به مقابله با جبهه ظلم بپردازیم.

وی گفت: پیام مقام معظم رهبری تکلیف را بر ما تمام کرد و ان‌شاءالله حرکات جبهه اسلام وارد فاز جدیدی خواهد شد.

انقلاب اسلامی‌ ضد استکبار جهانی است/ امت اسلام باید در برابر ظلم به وحدت برسد

در ادامه سردار عبدالرضا مراد حاجتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در نشست دفاع مقدس از خرمشهر تا غزه که در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، با اشاره به این‌که پیش از انقلاب اسلامی ایران کشوری جهان سومی و مرکز سو استفاده بود، بیان کرد: بطوری ‌که پس از انقلاب ۴۵ هزار آمریکایی از ایران خارج شدند که از هر سه نفر آن‌ها یک نفر مستشار آمریکایی بود.

وی با بیان اینکه ایران قلب و چهارراه اقتصادی جهان است، افزود: ۶۰ درصد انرژی جهان فقط از تنگه هرمز عبور می‌کند. ایران راهبردی‌ترین منطقه در جهان است که بالاترین گردش مالی و اقتصادی در تنگه هرمز آن رخ می‌دهد و بیشترین ذخایر نفت و گاز را در این منطقه دارد. از این‌رو موقعیت ایران در سراسر جهان فوق‌العاده مهم است.

حاجتی با اشاره به تنگه هرمز و اهمیت استراتژیک آن و نقش کلیدی در مناسبات سیاسی بیان کرد: فشار و حساسیت آمریکا نسبت به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به دلیل پایان استکبار طلبی آن‌ها در کشور ما است.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران که به انقلاب امام خمینی (ره) شناخته می‌شود باعث شد معادلات دنیا به هم بریزد، خاطرنشان کرد: بطوری که بیشتر دولتمردان آن روز جهان متفق‌القول می‌گفتند همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ یک زلزله ویرانگر در غرب اتفاق افتاد. انقلاب اسلامی ایران، انقلاب شیعه و انقلاب بزرگ ایرانی بود که همیشه حرف برای گفتن در جنگ‌ها داشت.

انقلاب اسلامی‌ ضد استکبار جهانی است/ امت اسلام باید در برابر ظلم به وحدت برسد

مقاومت مردم انقلابی باعث شد یک وجب از خاک ما هم جدا نشود

وی با اشاره به اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی یک میلیون کیلومتر از خاک خود را از دست داده بود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن آغاز جنگ تحمیلی با وجود اینکه تمام دشمن‌های ناشناخته جهان به ایران حمله می‌کردند آنچه که عجیب و تاثیرگذار بود این است که مقاومت هشت ساله مردم انقلابی باعث شد برای اولین بار پس از سال‌ها یک وجب از خاک ما هم جدا نشود.

حاجتی با بیان اینکه در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با هجوم ارتش عراق به مرزهای کشور و حمله هوایی به ۱۹ فرودگاه ایران جنگ تحمیلی هشت ساله دولت عراق به رهبری صدام حسین علیه ایران آغاز شد، گفت: صدام حسین رییس جمهوری وقت عراق چند روز پیش از این اقدام، در ۲۶ شهریور پیمان ۱۹۷۵ را در برابر دوربین‌های تلویزیون بغداد پاره کرد و دستور حمله به ایران را داد. این واقعه در حالی اتفاق افتاد که عراق ۶ ماه قبل از آن برای حمله به ایران برنامه‌ریزی کرده بود.

او با بیان این‌که خاطرات عبدالرشید عدنان خیرالله و عبدالجبار که از اعضای بلند پایه و اصلی رژیم بعث عراق بودند در باره جنگ تحمیلی بسیار خواندنی است، افزود: فرماندهان نظامی وقت عراق گفته بودند در عرض نیم ساعت کمر ایران خواهد شکست.

انقلاب اسلامی و واقعه دفاع مقدس باید به جامعه ارایه شود

وی با اشاره به اینکه انگلیس، شوروی و آمریکا در برهه‌ای از تاریخ ایران مملکت را تاراج می‌کردند، افزود: انقلاب اسلامی و واقعه دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ کشور ما است که باید به جامعه ارایه شود زیرا وضعیت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرد بطوری ‌که تمام دنیا نیز نتوانست خرمشهر را از ایران بگیرد.

حاجتی با بیان اینکه نبض ایران خوزستان است، گفت: ارتش عراق در هنگام حمله به ایران قدرت، ارتش و پشتوانه غرب را داشت که به او گفته بود فقط حکومت شیعه اسلامی ایران را زمین بزند.

 او با اشاره به اینکه فاصله خرمشهر تا بصره ۲۴ کیلومتر است، بیان کرد: سه ساعت پس از آغاز جنگ تحمیلی صدام گفته بود که در عرض سه ساعت خرمشهر، سه روز خوزستان و ۷۲ ساعت جمهوری اسلامی ایران را ساقط خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اشغال خرمشهر به دست ارتش عراق و آزادسازی آن در عملیات بیت‌المقدس پس از ۱۹ ماه نتیجه استقامت و مقاومت مردم بود. مردم شریف ایران پس از هشت سال دفاع مقدس نهایتا پیروز گشته و مصداق و تجلی آیه شریفه "کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللّه" شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: جای جای استان خوزستان محل به شهادت رسیدن جوانانی است که از جان گذشتند تا مقابل بعثی‌ها و کشورهای بیگانه ایستادگی کنند.

وی با اشاره به سخن ارزشمند «نه شرقی؛ نه غربی» امام خمینی(ره)، گفت: این‌که امروز در چه حالتی هستیم‌ و اگر آمریکا امروز چشم دیدن بچه‌های شیعه را ندارند برای این است که انقلاب اسلامی ایران نه شرقی و نه غربی است و ضد استکبار جهانی است و امام خمینی (ره) با این شعار گفتند که دوران دوران خدا بر انسان است و پس از آن بود که معادلات دنیا را بهم ریخت.

او با اشاره به اینکه دنیای غرب از زن به عنوان کالای تجارت استفاده می‌کند و این‌ نشانی واقعی از سقوط انسانیت در دنیای غرب است.

وی خاطرنشان‌ کرد: انقلابی که امام آغاز کرد انقلابی بر علیه فساد و دنیای پر از ابتذال و بدی بود که جز خوشگذرانی چیز دیگری برای گفتن نداشت.

انقلاب اسلامی‌ ضد استکبار جهانی است/ امت اسلام باید در برابر ظلم به وحدت برسد

موسسه رویان و جهاد دانشگاهی برگ برنده‌ای برای ایران

حاجتی با بیان اینکه تحریم اروپا و غرب موجب شد به خودباوری و توانمندی برسیم، گفت: موسسه رویان و جهاد دانشگاهی برگ برنده‌ای برای ایران بود و هست و این موسسه رویان و جهاد دانشگاهی ما است که در دنیا سرآمد است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ایران رتبه ۱۵ علمی را در دنیا دارد، ادامه داد: ایران چهارمین کشور برتر در درمان ناباروری، ده کشور برتر در تولید داروهای خاص، رتبه پنجم در تولید علم ژنتیک و سومین کشور تولیدکننده دریچه قلب در دنیا است.

او با اشاره به اینکه ایران جزو ده کشور موشکی دنیا و جزو پنج کشور برتر در تولید ماهواره است، افزود: قرار گرفتن جز دو کشور سازنده اژدرهای حباب‌ساز و قرار گرفتن جز ده کشور سازنده سدهای بتنی و... از جمله مواردی است که خودشان نیز به صحت آن‌ها اذعان کرده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان کرد: شهادت قاسم سلیمانی باعث شد همه مردم جهان او را بشناسند و این امر معادلات دنیا را به هم ریخت‌.

انقلاب اسلامی خاورمیانه را گورستان آمریکا خواهد کرد

وی با بیان اینکه شهیدان این مملکت به قهرمان و اسطوره‌ای برای دنیا تبدیل شدند، گفت: انقلاب اسلامی خاورمیانه را گورستان آمریکا خواهد کرد زیرا به خاک ایران تجاوز کرد. وقتی می‌گوییم ایران چهار راه اقتصاد دنیا است به این معنی است که در ۱۰ سال آینده خواهید دید که معادلات دنیا چگونه به هم می‌ریزد.

حاجتی با بیان این‌که مقام معظم رهبری حزب الله لبنان را پیروز خوانده است، گفت: هنگامی که مقام معظم رهبری می‌گویند حزب الله پیروز است در پیروز بودن آن شک و تردید نکنید. خداوندی که خرمشهر را آزاد کرد تمام سرزمین‌های اشغالی را نیز آزاد خواهد کرد.

انقلاب اسلامی‌ ضد استکبار جهانی است/ امت اسلام باید در برابر ظلم به وحدت برسد

اگر کسی بخواهد با ایران درگیر شود پر پر خواهد شد

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می‌گوید اسراییل با تمام هیمنه‌ و آمریکا با تمام قدرتش سقوط خواهد کرد، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق طولانی‌ترین، پرموشک و پر پهپادترین حمله هوایی ایران به کشوری بود که ادعا می‌کرد هیچ حریفی ندارد. این‌رو اگر کسی بخواهد با ایران درگیر شود نابود خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه ابرقدرت‌هایی که ادعای بمب اتم داشتند با ارتباط‌هایی غیراخلاقی، طالبان، وهابیت، یمانی، شیطان پرستی و... را ایجاد کردند، عنوان کرد: دشمن با این کار می‌خواست یک لکه ننگی در دامن اسلام و برای روزهای مبدا داشته باشد زیرا می‌دانست پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha