• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070806601
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

هفدهمین استاندار آذربایجان شرقی کیست؟

هفدهمین استاندار آذربایجان شرقی کیست؟

ایسنا/آذربایجان شرقی با تصویب هیأت وزیران و حکم رییس جمهور، دکتر بهرام سرمست به عنوان هفدهمین استاندار آذربایجان شرقی منصوب شد. 

سرمست از نیروهای معتدل و چهره سیاسی و دانشگاهی است که بیش از ۲۰ سال مسئولیت‌های ارشد را عهده‌دار بوده است.

استانداری قم، سرپرستی معاونت سیاسی و مدیرکلی سیاسی وزارت کشور، مدیرکلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری‌های تهران و آذربایجان شرقی، سرپرستی فرمانداری تبریز و همچنین معاونت منطقه آزاد ارس از جمله برخی از سوابق مدیریتی وی می باشد.

 سرمست دارای مدرک دکتری علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه است و تاکنون پنج عنوان کتاب و بیش از ۲۰ مقاله علمی و پژوهشی از وی به چاپ رسیده است. 

وی همچنین کسب عنوان ممتاز کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی و رتبه دو رقمی برای ورود به دانشگاه تهران در دوره کارشناسی علوم سیاسی را در کارنامه علمی خود دارد.

سرمست در مقام استاندار قم نیز کارنامه درخشانی دارد، به گونه ای که وی در این کسوت و همزمان با همه‌گیری کرونا با بسیج تمامی امکانات استانی و فراهم آوری پشتیبانی‌های ملی، این تهدید را به فرصتی برای تکمیل و افتتاح سه بیمارستان در این استان تبدیل کرد، ضمن اینکه در این دوره روند احداث ۲ بیمارستان دیگر در استان قم نیز سرعت فزاینده‌ای به خود گرفت. 

«سه‌شنبه‌های اقتصادی» از دیگر ابتکارات دوران مدیریتی دکتر سرمست در استانداری قم می‌باشد که در نتیجه آن در قالب برگزاری جلسات «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» در واحدهای تولیدی و کارخانه‌جات، نه‌تنها هیچ واحد تولیدی در شرایط سخت تحریم و کرونا از مدار خارج نشد، بلکه ۷۲ واحد راکد و نیمه راکد نیز به مدار تولید بازگشت. 

همچنین در دوران مسئولیت وی به عنوان استاندار قم ۵۵۵ طرح توسعه ای ایجاد و به بهره‌برداری رسید.

در نهایت باید گفت که انتخاب یک شخصیت علمی، با تجربه و موفق در عرصه‌های کلان مدیریتی ملی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، نشان از توجه خاص رئیس جمهور به این خطه و شناخت کافی وی از نیروهای این استان دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha