• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070806586
  • خبرنگار : 71935

کربی: اسرائیل نمی‌تواند با جنگ ساکنان شمال را بازگرداند

کربی: اسرائیل نمی‌تواند با جنگ ساکنان شمال را بازگرداند

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی از طریق جنگ گسترده با حزب‌الله نمی‌تواند صهیونیست‌ها را به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی بازگرداند.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر امروز یکشنبه در اظهاراتی از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در ترور «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان حمایت کرد و گفت: «حملات هوایی اخیر اسرائیل که به مرگ سید حسن نصرالله انجامید برای دنیا خوب است.»

او در ادامه مصاحبه خود با شبکه آمریکایی «سی ان ان» ضمن نادیده گرفتن اقدامات تنش‌زا رژیم صهیونیستی مدعی خواست آمریکا، بزرگترین حامی این رژیم، برای دستیابی به آتش‌بس در غرب آسیا شد.

کربی همچنین برخلاف تحلیل کارشناسان آمریکایی، مدعی نابود شدن ساختار رهبری حزب‌الله شد و گفت: «تخریب ساختار رهبری حزب‌الله به نفع اسرائیل است. این مسئله به نفع سراسر منطقه و جهان است.»

او در ادامه سخنان اولیه خود را نقض کرد و تصریح کرد: «حزب‌الله قدرت خود را بازخواهد یافت و آمریکا از نزدیک درحال رصد تحولات است تا ببیند این گروه چه کسی را جایگزین نصرالله خواهد کرد.»

کربی همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه با شبکه آمریکایی «ای بی سی نیوز» با اشاره به اظهارات اخیر مقامات ایران پیرامون خون‌خواهی سید مقاومت گفت: «آمریکا باید برای مقابله با هرگونه واکنش احتمالی ایران آماده باشد. اظهارات اخیر مقامات این کشور حاکی از تلاش آن‌ها برای انجام عملیاتی خاص است.»

او افزود: «ما از نزدیک درحال دنبال کردن تحولات هستیم و اگر حزب‌الله، ایران یا دیگر شبه‌نظامیان حاضر در منطقه بخواهند اقدامی علیه اسرائیل انجام دهند، آمریکا باید برای مقابله با آن آماده باشد.»

اظهارات کربی درحالی است که روز گذشته، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، خواستار تقویت توانمندی‌های نظامی نیروهای آمریکا در منطقه شد.

از طرفی، کربی در پاسخ به سوال خبرنگار ای بی سی نیوز مبنی بر در ارتباط بودن مقامات آمریکایی با سران رژیم صهیونیستی و گفت‌وگوی آن‌ها درباره «عواقب» اقدامات رژیم اشغالگر و خطرات ناشی از آن علیه نیروهای آمریکا گفت: «اسرائیل می‌داند که اقدامات آن می‌تواند نیروهای آمریکا را به اهدافی برای حمله تبدیل کند.»

او افزود: «در همین راستا، ما درحال رایزنی با آن‌ها برای اتخاذ اقدامات بعدی هستیم.»

کربی همچنین گفت: «اسرائیل با جنگ گسترده با ایران یا حزب‌الله نمی‌تواند ساکنان شمال اسرائیل را به خانه‌های خود بازگرداند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در آخر مجددا روی حمایت کشور خود از حق «دفاع از خود» ادعایی رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: «بین بایدن و نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) اختلافاتی وجود دارد، اما تعهد ما به حفظ امنیت اسرائیل و توانمندی آن برای دفاع از خود تغییر ناپذیر است.»

رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در حمله‌ای به ضاحیه جنوبی بیروت از بمب‌هایی آمریکایی استفاده کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی این بمب را تحت عنوان «سنگر شکن» (بانکر باستر) معرفی کرده است که اشاره‌ای به بمب BLU-۱۰۹ است که برای نفوذ به پناهگاه‌های سخت زیرزمینی طراحی و ساخته شده است.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز با اشاره به اینکه بمب مورد استفاده در این حمله احتمالا از سوی واشنگتن تامین شده بود، گزارش داد: ایالات متحده قبلاً از این بمب‌های عظیم ۲۰۰۰ پوندی، اغلب در کشورهایی مانند افغانستان به‌عنوان راهی برای تخریب تونل‌های دشمن و مراکز فرماندهی زیرزمینی استفاده کرده است.

استفاده از بمب‌های سنگرشکن در مناطق شهری به‌طور چشمگیری خطر تلفات غیرنظامیان را افزایش می‌دهد، زیرا می‌تواند تمام یک محله را به دهانه‌ای آتشفشانی تبدیل کند.

از طرفی، از هفته گذشته، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی حملات مرگبار گسترده‌ای را در مناطق مختلف لبنان انجام داده‌اند که جان صدها تن را گرفته و هزاران تن دیگر را آواره کرده است.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی تا به امروز از حمله به چندین هزار نقطه خبر داده است و در پوشش حمایت‌های آمریکا، به‌نظر می‌رسد فعلا قصد توقف حملاتش را ندارد. ناظران خاطرنشان می‌کنند که جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان از زمان جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha