• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070806526
  • خبرنگار : 50295

رتبه‌های برتر المپیادهای دانش‌آموزی بورسیه تحصیلی می‌شوند

رتبه‌های برتر المپیادهای دانش‌آموزی بورسیه تحصیلی می‌شوند
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی در صورت ورود به رشته‌های الویت‌دار (علوم‌انسانی و علوم‌پایه) از بدو ورود بورسیه می‌شوند.

سیف‌اله رسولی امروز (یکشنبه ۸ مهر ماه) در نشست خبری به مناسبت روز ملی نخبگان، با اشاره به ۱۰ مهر ماه به عنوان روز ملی نخبگان، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی برای این روز برنامه‌ریزی شده است. این برنامه‌ها در تهران به صورت ملی برگزار می‌شود که نماینده استان‌ها در آنجا حضور پیدا می‌کنند. برنامه اصلی نشست نخبگان با رئیس‌جمهور است که در روز دهم مهرماه برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با تاکید بر برگزاری طرح شهاد در این مورد، گفت: این طرح‌ شامل شناسایی و راهنمایی دانش‌آموزان مستعد است.

وی ادامه داد: طراحی این طرح با بنیاد ملی نخبگان و اجرا و شناسایی با دبیران آموزش و پرورش است. در این مرحله توانمندی دانش‌آموزان شناسایی می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه از نتایج این طرح می‌توان در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان استفاده کرد، یادآور شد: تا امروز ۹۰ درصد دانش‌آموزان وارد این طرح شده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به توسعه کانون‌های مردمی، گفت: بنیاد ملی نخبگان از این کانون‌ها حمایت می‌کند تا فعالیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: افراد شناسایی و پروش‌یافته توسط این کانون‌ها از محدودیت‌های کمتری برای شرکت در برنامه‌های اجرایی بنیاد ملی نخبگان برخوردارند.

رسولی با اشاره به توسعه بازدیدهای دانش‌آموزی، بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته برنامه بازدید از صنایع، دانشگاه‌ها و بناهای تاریخی را برای دانش‌آموزان ۲۰ مدرسه اجرا کرده است‌.

وی ادامه داد: برای برگزاری این بازدیدها، کمیته‌ای متشکل از سازمان میراث فرهنگی گردشگری، وزارت صمت، آموزش و پروش و بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان در مورد حمایت از دانشجویان نیز بیان کرد: دانشجویان دارای رتبه زیر ۲۰۰۰ و معدل بالا از حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

رسولی با تاکید بر ایجاد هسته‌ها برای رفع مسائل دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: برای حل مسائل دستگاه‌ها، گروه‌های ۵ الی ۱۰ نفره تشکیل می‌شود که شامل استاد راهبر و نخبگان مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است‌.

وی افزود: در این طرح دانشجویان با صنعت مربوطه آشنا شده و تجربه کسب می‌کنند و گاهی جذب آن صنعت نیز می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان در مورد اجتماع دانش‌آموختگان برتر نیز گفت: این افراد می‌توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کرده و خدمت سربازی خود را در قالب پروژه سپری کنند.

رسولی در ادامه به اجتماع نوآوران اشاره کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان از اختراعات مورد تایید تیم داوری بنیاد ملی نخبگان حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha